Gå til innhold

Rust og Reg.

Ranger emnet

Snutta

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 94- Volvo 460Gl.

Og den er greit rusta i hjulbuene.

Hvor mye rust er det jeg kan komme igjennom med når jeg skal registrere den?

Har såklart rust andre steder også, men det er sånne steder hvor jeg ikke tror det gjør noe.

Noen som vet hvor mye?

er det ikke i bærende ting eller noe eller 25& av selve tingen..

foreksempel hvis det er over 25%rust i kanalen tror jeg du ikke får den godkjennt.

skyt meg hvis jeg har feil:-P

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling, derfor jeg spør. :P

Men da må jeg nok frem med sveise apparatet gitt...

var noe sånn vi snakka om på jobben på en eu kontroll om hvor mange % det skulle vøre før det var feil.

er nok like greit det. da ser det jo finere ut også:-D

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg hørt, så har det ikke noe å si om du har noe gjennomgående rust f.eks nederst på dører, eller sånne ting. Men når det kommer til bærende konstruksjon, f.eks innfestningene til bærearmer, kanaler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så kontrolleres ikke bilen ved registrering. Det kan derimot være nødvendig å ha bilen på eu-kontroll før du får ut skiltene hvis bilen f.eks ikke var på eu-kontroll sist gang, eller hvis bilen skulle vært inne på eu mens den stod avskiltet.

For det andre så er det vel bedre å lese hva svv har å si om saken enn å spekulere på hva som er tilfellet og ikke tilfellet...

F.eks vil ikke rustne skjermer ikke være noe problem på EU, med mindre bilen får "skarpe kanter"...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slitenvolvo. Så hvis jeg filer ned hjulbuene, med stål børste elelr noe. Så de ikke er skarpe, så burde det gå bra??

Næh, skarpe kanter er når det er så ille at noen kan skade seg på kantene ved en eventuell påkjørsel.

Edit: Så egentlig behøver jeg ikke ha med bilen engang?

Bare papirene?

Stemmer det. Er nok å ha betalt forsikring og omreg så skal du få ut skiltene og vognkortet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider