kimbeer Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei Har en golf 3 med AFN motor (1,9TDI på 110hk) og på denne så er det da en VNT-15 turbo tror jeg utifra hva jeg har greid å søke meg frem til. Har etter litt googling funnet 2 guider til hvordan man splitter og rengjør disse turboene og synes dette virker interessant, fordi turboen min fungerer hvertfall ikke som den skal! Men litt i tvil om det er jobb for en som ikke akkurat er noen verdensmester på å skru men kan foran og bak på en skrutrekker. Noen her som har gjort noe serlig sånt før? Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei Har en golf 3 med AFN motor (1,9TDI på 110hk) og på denne så er det da en VNT-15 turbo tror jeg utifra hva jeg har greid å søke meg frem til. Har etter litt googling funnet 2 guider til hvordan man splitter og rengjør disse turboene og synes dette virker interessant, fordi turboen min fungerer hvertfall ikke som den skal! Men litt i tvil om det er jobb for en som ikke akkurat er noen verdensmester på å skru men kan foran og bak på en skrutrekker. Noen her som har gjort noe serlig sånt før? Heisann. Vil vel ikke akkurat anbefale å fikle for mye med dette selv, da det er stor sjanse for at tingene ikke vil virke noe bedre etterpå. Vil heller anbefale deg å få tak i en bytteturbo, slik at du heller kan få en turbo som er overhalt skikkelig, og at du dermed ikke trenger å bekymre deg for om det skal virke. Husk at turboen snurrer med langt over 10.000 omdreininger i minuttet, og da er det ikke mye rom for slakk i lagre etc. Men gjerne skru opp og se selv, for det er det man lærer av. Lykke til. :worshipnissan Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Heisann. Vil vel ikke akkurat anbefale å fikle for mye med dette selv, da det er stor sjanse for at tingene ikke vil virke noe bedre etterpå. Vil heller anbefale deg å få tak i en bytteturbo, slik at du heller kan få en turbo som er overhalt skikkelig, og at du dermed ikke trenger å bekymre deg for om det skal virke. Husk at turboen snurrer med langt over 10.000 omdreininger i minuttet, og da er det ikke mye rom for slakk i lagre etc. Men gjerne skru opp og se selv, for det er det man lærer av. Lykke til. :worshipnissan Hehe en gjennomsnittsturbo snurrer vel rundt 120 000 runder i minuttet? Skjønner at det er lite rom for feil men hadde jo vært spennende å prøve og ekstra stas om det hadde funka =D Noen som har anbefalinger ang steder å kjøpe turbo? Hvertfall funnet disse 2 som omhandler den type turbo jeg har: http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf Ser jo ikke ut som det er verdens største jobb. Bare grisete! Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.