KennethFC Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hei. Her er endda en tråd om "kitcars". Hvis du har en full lovlig og eu godkjent bil på skilt, hvad får du så bygge uten på den? Jeg tenker på skjerme, døre osv? Hvis man IKKE rører ved det originale karosseri eller noe.... fx.. bygge brede skjerme oven på de eksisterende, anden front osv... mvh kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Du finner sikkert noe her: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-007.html Er det bare skjermbredding og litt modifisering av karosseri så er det opp til det lokale Statens vegvesen å godkjenne bilen etter ombygging. Kit Car er noe helt annet enn skjermbredding etc. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Du finner sikkert noe her: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-007.html Er det bare skjermbredding og litt modifisering av karosseri så er det opp til det lokale Statens vegvesen å godkjenne bilen etter ombygging. Kit Car er noe helt annet enn skjermbredding etc. Kit Car er heter det jo også hvis en bilfabrikant har vært med og lagd et kit for å bygge om bilen til å passe en motorsportklasse, f.eks innen rally. eks. peugeot 306 maxi, astra kitcar, osv. tipper det er det det er snakk om, og ikke, som jeg anntar du gikk ut i fra, det å bygge en kitcar ala lotus seven, eller porsche 356 på boblekaross, osv :) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Classic: Det var nok det jeg tenkte på mht Kit Car ja, ikke de rallygreiene etc. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg