Gjest mathiman Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hei Har en b230FK nå, men mangler intercooler og oljekjøler Motoren skal ikke trimmes, og jeg skal ha en "bolt-on" løsning, spesielt på intercooleren. Skal ha en luftkjølt oljekjøler, da dette er enklere enn å få den vannkjølte til å bli tett. Ang. eksos, så kan jeg godt kjøpe brukt, Har ikke behov for noe 3" jt-anlegg, skal være billigst mulig egentlig. Hva bruker folk som downpipe her egentlig? Hvordan type mutter skal sveises inn her (til lambdasonden) og hvor kjøper jeg denne? Hva skal jeg kjøpe? Lønner det seg å kjøpe brukt? Skal være så billig som mulig egentlig, så hva har dere å komme med? Hvis noen har noe å selge, så er det bare å sende PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 2x90 grader bend som downpipe? M18x1.5 mutter for lambda. Kjøp 240/940 intercooler eller en kina sak (450x300x76?) så passer det noenlunde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Intercooler 450x300x76 den som passer best til 240 1500,- hos http://www.ridetech.se/ Oljekjøler fra ebay, har denne selv kom totalt under 1000,- http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-PERFORMANCE-OIL-COOLER-KIT-SAAB-LEXUS-Pontiac-Vibe_W0QQitemZ270230128679QQcmdZViewItem?hash=item270230128679&_trkparms=72%3A727%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3911.c0.m14 Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hva sier folka til at man sveiser på dp og litt mer på originaleksosen? Eller blir denne litt for trang? Er eksos fra forgassermotor, så jeg er litt usikker. Er nok 2" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 du kan korte inn en org 940 dp Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 er jo like greit å bruke en orginalcooler siden motoren ikke skal trimmes. Du får jo kjøpt orginalfester til radiator og ic til 240... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Har skaffet meg følgende: original intercooler oljekjøler m. slanger og sandwich Fikk også med grenrør, snurre og downpipe m. innsveisa lambdasondemutter. Funker denne downpipen ok? Hvordan er turboflensen til 240 i forhold til 13c turboen til 940? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.