Gå til innhold

Ny bilstereo

Ranger emnet


murtim

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

 

Jeg skal kjøpe meg en ny bilstereo til bilen min, men er litt usikker om jeg skal velge pioneer eller kenwood

Kandidatene er da: Kenwood KVT-729DVD eller Pioneer AVIC-X3BT

Hadde vært veldig fint med tips, i dette tilfellet har ikke pris så mye betydning.. Det meste jeg hører på er trance/hip hop osv..

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kenwooden.. Og jeg er veldig fornøyd med den.

Utrolig mye funksjoner og muligheter !

Navi, iPod, playstation, flere skjermer o.l er enkelt og koble til.

Velg eget bakgrundsbilde, justering av skjerm (fysisk, kontrast og styrke på lys) osv osv.

Du har en mulighet (blandt annet) som heter Zone control. Her kan du stille inn så de bak f.eks ser på dvd mens de forran hører på noe helt annet (type radio, cd f.eks) Her kan du og velge hvem høytalere som skal spille hvem sone.

 

Veldig enkel i bruk. Store knapper på touch skjermen med god avstand/store ikoner så selv store fingre glir på skinner her.

Følger med en flat og trådløs kontroll som er kjekk. Knall spiller !

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med oekern. har noe dårlig erfaring med pioneer sine dvd i samme prisklasse som kenwood. jobba på bilradiospesialisten for en liten tid tilbake som montør og det var masse av de pioneer spillerne til 8-10000 som måtte inn til rep pga mase tull med display som ikke ville åpne seg og forskjellig. kmmer ikke på type mn det var jo de som solgtes til rundt 9000 lr noe tror jeg. mn smak og behag det da.. om du kommer inn på en bilstereobutikk med peiling og sier du skal ha dvdspiller til bil til 7-10000 så sier han garantert kenwood sine.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med oekern. har noe dårlig erfaring med pioneer sine dvd i samme prisklasse som kenwood. jobba på bilradiospesialisten for en liten tid tilbake som montør og det var masse av de pioneer spillerne til 8-10000 som måtte inn til rep pga mase tull med display som ikke ville åpne seg og forskjellig. kmmer ikke på type mn det var jo de som solgtes til rundt 9000 lr noe tror jeg. mn smak og behag det da.. om du kommer inn på en bilstereobutikk med peiling og sier du skal ha dvdspiller til bil til 7-10000 så sier han garantert kenwood sine.

 

Pioneeren jeg skal ha koster rundt 15 000kr som jeg har tenkt å kjøpe fra bilradiospesialisten. har du noe erfaring med den?

 

Modellen er:Pioneer AVIC-X3BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte for det meste opp avic-1 da jeg jobba der... mn dette er jo etterfølgeren. vet flere som har pioner avic serien og de funker jo helt ok... noe tungvint menysystem i forhold til kenwooden da...jeg personlig ville valgt Kenwood KVT-729DVD. den er noe billigere mn funker ok...mn d må jo sies at det ikke er navigasjon på kenwood sin da.. du får jo kjøpt til mn blir noe dyrere da.. har bestandig likt pioneer jeg og bruker pioneer enda(subber) mn synes helheten på kenwooden er finere. enklere menysystem og mer oversiktlig. annet alternativ er jo Kenwood KVT-522DVDY. den med navigasjon på bilradion.. noe billigere den da...

mn alt kommer jo an på deg hva du vil ha... pioneer er ikke ett dårlig kjøp det altså... håper du blir klok på dette da:P hehe... dette er da som sagt skrevet ut fra egne erfaringer og utprøvninger så ingenting som jeg sier er en fasit mn egne meninger:) bare så det ikke blir noe tullball av at jeg setter kenwood foran pioneer....hæhæ...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår