bjok53 Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Til alle som har Toyota Previa 2001/2. På noen av disse er det en produksjonsfeil på turbo. Når denne feilen oppstar går motoren i nødmodus. Ikke godta at Toyota sier at garantien er gått ut. Dette har vært kjent lenge av Toyota og er bekreftet fra Turbo produsent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Er du sikker på at dette bare gjelder på 01/02 modeller ?? Jeg har en 04 Previa D4D og opplevde i vår at bilen plutselig gikk i nødmodus. Verkstedet leste av feilkoden og konstaterte at denne indikerte feil på turboen men det var ikke sikkert at det virkelig var noe feil. Fikk beskjed om å komme tilbake dersom det skjedde på nytt, og da ville de i så fall feilsøke på turboen. Siden da har alt virket normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFixit Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Samme problem på vår Previa på jobb, har hatt problemet 3-4 ganger. Da er det bare å slå av tenninga, starte opp og kjøre videre. Toyota Stjørdal sa at det var feil på turbo ut i fra feilkodeavlesning. Kjør videre sa de på Toyota. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjok53 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Problemet forsvinner ikke. Det eneste som hjelper er å bytte turbo. Turboprodusenten har innrømmet produksjonsfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjok53 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Er du sikker på at dette bare gjelder på 01/02 modeller ?? Jeg har en 04 Previa D4D og opplevde i vår at bilen plutselig gikk i nødmodus. Verkstedet leste av feilkoden og konstaterte at denne indikerte feil på turboen men det var ikke sikkert at det virkelig var noe feil. Fikk beskjed om å komme tilbake dersom det skjedde på nytt, og da ville de i så fall feilsøke på turboen. Siden da har alt virket normalt. Nei har en kamerat med Mitsubishi. Samme turboprodusent og samme problem. Måtte bytte turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alf-ma Skrevet Januar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 Ja eksakt samme problem her: var på vei fra Oslo til Bergen halveis lyser motorlampa og det er bare å stoppe. Etter en del ringing blir jeg enig med Jæger (Toyota i Bergen) om å fortsette turen og å komme innom når jeg er vel framme. Så sagt så gjort og de leste av feilmelding på turboen og sier at jeg kan kjøre videre men komme innom Toyota igjen hvis problemet vedvarer. Ett og et halvt år etter ryker turboen og det er bare å punge ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg