volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Lager en ny tråd da den gammle bare ble tull ;) Litt info om bilen: 84 modell B23A motor (gått 23000km bare) Helt orginal MYE crom 1 Eier før meg (farfar som jeg fikk bilen av) Lite rust Litt ekstra utstyr som hijeckers, snowcap, 52mm instrumenter osv :) Det jeg har tenkt til å gjøre med bilen: Sort interiør (Har det i kjelleren) Gr a vinge (Har den på rommet!) Sote rutene Turbo motor ( Kjøpt en B230FT som kom fra en politi bil så det skal visst være 220hk i den :) ) Senking Skal bli veldig stiv Super flex hele veien Sand blåse understell og pulver lakke det Lakke den i en eller annen farge.. (Orange, rød, koks grå eller ha litt orginal look å lakke den samme farge som den er :P) Sperre må jeg jo ha Motor planer 531 topp Overhale hele motoren 3" jt eksos fra turbo Kanskje få sveisa et gren rør Ny turbo? Alu olje kjøler Alu intercooler glass blåse topp og insug Så får vi se hva det utvikler seg til :) Litt bilder av bilen: Sånn så den ut nesten med engang jeg fikk den Interiøret.. (som dere ser står km på speedometeret på 240 000km å noe men det er pga det er blitt byttet å alldri stillt :/ Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Kjøpte "litt" deler av fetteren min når han skulle hogge go bilen sin :) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Så har jeg da fått dette styling kittet "Bross" front: Side: Bak: Og som dere ser på den bilen så står samme vinge som jeg skal ha og :) Og her er gr a vinga jeg har liggende :) Lett å bruke penger har jeg finni ut gitt.. 8000,- ca som forsvinner nu ut i det blå :lol: Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Her er litt planer for motoren jeg har handlet inn ;) Ny turbo annet grenerør? 531 topp kg kam Noen andre dyser kraftigere bensin pumpe alu intercooler større olje kjøler Og så male opp blokka og få glass blåst topp og insug ;) planen var å få ut 250 -300hk av motoren :) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 garasjen blei ferdig i går så da måtte jeg jo skru litt hehe :P så tok ut interiøret.. Kun teppe igjen :) Litt frammgang nå :) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 litt bilder: Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 her er litt bilder... hehe satt på de hjul "voggene" for å teste åssen det funka! Det er kjekke saker! fikk bilen klint innat veggen så fikk en plass te fronten/røven te en annan bil inn i garasjen så en kunne skru på det å ;) Litt rust :( men men rødda å tatt vekk litt ledninger som jeg ikke trenger :P henger feste er helt av ;) Så fikk jeg rødda litt så jeg får gjort noe på benken igjen :) så lenge det varer :P Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Skjedd lite i grunn i det siste... Forran kanalen v. side Ganske godt behandla ;) :) Øss se her a gitt :P Var visst ikke rust der heller :S Rust i bakdøra på v side i frammkant Gulvet under pedalene Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 fin bil ;) hvor fikk du kjøpt de deilige "voggene"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Takk Takk :) Kjøpte de her: http://www.gasolin.no Kostet ca 1100,- ;) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 takk skal du ha. der var det mye fint å bruke penger på ;) åssen er det med garanti osv? er det bra saker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Der har de kvalitet ja ;) Å veldig god service synes jeg så er nok ikke vannskelig å bytte noe hvis det har skjedd noe med det noe jeg tviler på for det er skikkelige ting ;) Feks de hadde noe dårlige ting der å det bemerka de på nettsiden "Kvaliteten på dette er helt kinesisk" så er det noe driit så står det ikke noe tull der :) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 javel? tic? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_2 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 javel? tic? Les opperst der jeg skriver info :P hehe Som sagt er A moror i bilen nå men har kjøpt b230ft motor (turbo) motor som skal settes i ;) Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Her er litt planer for motoren jeg har handlet inn ;)Ny turbo annet grenerør? 531 topp kg kam Noen andre dyser kraftigere bensin pumpe alu intercooler større olje kjøler Og så male opp blokka og få glass blåst topp og insug ;) planen var å få ut 250 -300hk av motoren :) Annet enn for synets skyld er det ikke noe poeng i å bytte grenrør for det effekt-uttaket :) Må nok sveise om downpipe også, så er litt jobb for noe du ikke vil tjene mange hk på. Denne er kjekk å lagre: http://www.bilforumet.no/200-serien/104282-motorresept-p-280-300hk-i-b230ft-fk.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg