sirolsen84 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Kan noen anbefale et verksted på vestlandet som har rimelige priser og har peiling på Fiat? Har planer om chiptuning på bilen:D Eventuelt flere forbedringer... Haugesund og Bergen er optimalt. Siter Live for nothing or die for something Fiat Punto GT;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Som et alternativ kan jeg nevne at danske Scantune skal ha veldig mye erfaring med mapping av både Punto GT og Uno Turbo. Kanskje litt langt å kjøre, men når det først skal gjøres kan man jo like godt gjøre det ordentlig? Handle med seg litt kvote kan man også gjøre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirolsen84 Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hmm... har sjekka litt opp i det herre no:) Blir en durabelig reiseregning i tillegg det her-,^ Hadde vært bedre med et ordentlig verksted her i Norge. Her kjører vi budsjett;) Siter Live for nothing or die for something Fiat Punto GT;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Egentlig er det vel ikke mer hokus pokus enn at de fleste som "kan" chiptrimming fint kan gå løs på motoren din. Men det er uansett to alternativer du bør ta stilling til: 1. Ferdigchip-er. Disse er programmert for å fungere bra på de fleste biler, på samme måten som originalchip-en (bare med en mer agressiv setting selvsagt). Å montere disse er stort sett ikke verre enn å vippe ut den gamle, sette inn den nye og sjekke at alt er som det skal. Ulempen er at man ikke vil få tilpasset mappene (GT har to ECU-er) spesifikt til DIN bil. Vil tro det kan være realistisk å hente ut +/- 150 hester totalt. Det finnes sikkert de som lover mer enn det også, men de ville jeg enten sortert under villedende markedsføring eller vinket adjø til holdbarheten... 2. Mapping med rullende landevei. Her tilpasses den nye chip-en til DIN bil og modifikasjonene som allerede er gjort. Du vil med andre ord stå endel friere til å gjøre egne valg og prioriteringer, og selv om det koster mer vil du også få mer ut av det. Endringer som annen turbo, andre dyser, osv. kan du få full uttelling for ved å optimalisere mappet langt mer nøyaktig enn på en ferdig-chip. Om du skal budsjett-trimme ville jeg nok tatt tak i andre ting før jeg investerte i en chip, som åpent luftfilter, eksos, grenrør, bremser, understell, osv. og heller spart opp til jeg hadde råd til en skikkelig mapping på rullende landevei. Det er selvsagt moro med mer power, helt til noe plutselig streiker eller sier stopp. GT-ene har vel hatt litt trøbbel med topper som sprekker om man ikke lar motoren varme seg godt opp før man gir på, og er visstnok alt annet enn enkle å få tak i... Men jeg vet at Polly Motorsport i Bergen (?) har hatt fingrene i en GT tidligere, du kan jo høre med dem. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.