Mr_No_Name Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Vel da sitter jeg og ser litt på en vinterbil da..Og klarer liksom ikke og bestemme meg.. Er ute etter alt ifra en 5000kr bil til rundt 30 Det jeg har satt som kriterier er da Bakhjulstrekk,Bensin ikke diesel. Bilene jeg har sett på er: Ford sierra Volvo 740TIC Volvo 240Turbo Mercedes 190E Noen andre forslag? Pluss/Minus med disse bilene Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Det kommer litt ann på formålet. Forrige vinterbilen min var en 1500,- Volvo 240 GL, sveisa diffen og brukte den igjennom hele sesongen, og jeg vil påstå jeg ikke kunne hatt bedre bil. Det var ALDRI noe tull med den, og den var ufattelig deilig å kontrollere i full sladd. Hadde den med en tur på sigdal, dog med varierende utfall (Piggfritt? :D) Men såklart, det kommer jo ann på hva du har tenkt å bruke den til. Jeg ville aldri brukt 30k på vinterbil. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Blir vel litt feil og kalle det vinterbil kansje..Blir vel mere bruks bil som det går ann og ha det moro med..Har jo en 190Diesel nå..Men det begrenser seg jo hvor moro det er.hehe Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Såklart, da blir jo saken en litt annen. 740 Turbo er litt så som så, da de orginale motorene (B230ET) ikke er kjent for å tåle allverdens. Orginal 240 Turbo kan du se langt etter, men er mye til salgs ellers, m.t.p. ombygging. Har en 190E selv, og det river ikke akkurat skinnet av pølsa, på noen måte! Av de øvernevnte, ville jeg gått for en 740 Turbo, og heller byttet motor, B230FK/FT fra 940. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Opel Omega A er jo perfekt vinterbil;) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Har en Omega B 1995 mod stående jeg..Blir ALDRIG mere Omega her i gården=/ Dritt bil Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg