Go-carter Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Skal bygge om en kassevogn til bobil, og merker jeg må være litt fantasifull med sengeplasseringa... Noen som har link, evt. §nr. til et regelverk som sier noe ang. minstestørrelsen/definisjonen på en sengeplass? :) EDIT: Dette står det visstnok hos toll.no: § 2-5 CampingbilSom campingbil anses motorvogn som bak førersetet hovedsakelig er innrettet til boformål. For at motorvognen skal gis avgiftsmessig status som campingbil, må følgende vilkår være oppfylt: 13. Campingrommet skal ha takhøyde på minst 130 cm. 14. Campingrommet skal være utstyrt med fast monterte bobekvemmeligheter som minst omfatter kjøkkenbenk/-skap, klesskap, liggeplasser og bord. 15. Liggeplasser skal være funksjonelle for voksne personer. 16. Antall registrerte sitteplasser skal ikke overstige 9 medregnet førersetet. 17. Antall registrerte sitteplasser skal ikke overstige antall liggeplasser. Men igjen... hva er en sengeplass? Kara på biltilsynet ser vel rart på meg om jeg skal klemme inn 5 personer på en dobbeltseng? :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg