Helix74 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Heisann Chrysler eiere (og eksperter) Har ett problem med min Chrysler stratus 1995 2,5 LX V6 For ett par år sia så begynte girkassa å gå i nødmodus (låste seg i ett gir..skjedde 2 ganger det året..var bare å skru av tenning så "resettet" den seg så jeg tok ikke det så alvorlig.. Så i fjor skjedde det 10-15 ganger.. Og i år har det tatt helt av, nu skjer det nesten hver gang jeg bruker bilen og flere ganger hver tur?? Har hatt bilen inne på verksted og de sa att de ikke kunne finne noe feil på girkassa, de skiftet også olje og oljefilter på den.. Tok så bilen til autorisert chrysler verksted her i Tromsø og fikk dem til å søke etter feilkoder, fikk da beskjed om att det er en ventil i girkassa (solenoid på engelsk) og noe som heter (gas-Pot) på motoren som får feilkoder når den går i nød-modus.. Utver det så registrerer de ett spennings fall til girkassa rett før den går i nødmodus..Nå vil de att jeg skal sette inn bilen å feilsøke hos dem, noe de sier vil minimum ta 5-6 arb timer bare å feilsøke?? Noe som har vært borti dette, eller har litt mere kunnskap enn meg?? beklager for det lange innlegget-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard 71 Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Har samme problem så jeg lurer på om du har funnet ut noe. Sjekk alle jordingspunkter på bilen, tadem løs og rengjør er mitt tips. Det er gratis, batteri og lading må være i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard 71 Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Har faktisk nå funnet ut at det er gasspedalsensor det er feil med, feilkode 0123 TPS/gassindikatorsensor high output voltae.... med andre ord så tror bilen at den skal ta kickdown i tide og utide. skal sette bilen på Narvik sentralverksted... kommer tilbake med opplysninger etter verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helix74 Skrevet September 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Ok.. høres jo ikke helt gærn ut det da.. Skal nu in med bilen den 09.09 og da får dem ta hele feilsøkings prosessen..Gir beskjed når æ finn ut mere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard 71 Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Ja men "check engine" lampa må lyse for at de skal få feilkode om eg ikkje tar feil. I tromsø skulle de overhale gearkassen 16000kr, de mente girkassen var utslitt, litt lettvint løsning av dem synes eg. Er oljen rød og frisk og girer fint ellers så er det nok en elektrisk feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helix74 Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Vel...Litt info har jeg nu.. Såvidt jeg vet er det ingentig feil med selve girkassa..(3 forskjellige mekanikere har sjekket-)) Men det som er merkelig er att jeg her om dagen hørte plutsleig en svak skrapelyd framme nær reimene..I løpet av bare den dagen utviklet lyden seg noe helt grasalt, helt til folk begynte å snu seg etter bråket-)) Rett på nærmeste verksted, fikk der vite att lageret i dynamoen var helt knust..Måtte bytte reimene og ett av svinghjulene nedfor dynamoen som var helt kilt seg. Verkstedet (ikke merkeverksted) sa dessuten att dette var utviklet seg over veeeeeeldig lang tid og att det kan være hvorfor jeg har hatt en del kluss med det elektriske?? Uansett så etter jeg henta bilen så har ikke girkassakranglet i det hele tatt?? Nu har jeg bare brukt den i 3 dager, men før bytte av lageret/reimene/svinghjulet så kranglet kassa 4-5 ganger hver tur jeg kjørte.. Så gir beskjed når æ har fått brukt bilen litt mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helix74 Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Og en ting jeg glemte.. "Check engine" lyset er ikke på hos meg, men dem klarte alikavel å lese av feilkoder på girkassa på merkeverksted.. vet ikke hvorfor, men dem leste av hele hisorikken til bilen.. Var over 200 feil dem fant, så de regnet med att hjernen ikke var resettet på "100 år" Så de slettet alt og ga meg bilen over ei helg, og når da feilene oppsto så klarte de å isolere dem..For da var det bare de feilene som var i "hjernen/loggen" Men som sagt, de klarte ikke å finne ut att Dynamoen/reimene/svinghjul var helt sluttkjørt?? Tror bare de tok inn bilen, leste kodene og så ga den tilbake og sa at her må vi feilsøke i masse timer-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.