espen_rs Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Når jeg gir på, kommer det en skrikende/ skjerende lyd.. Noen som veit hva det kan være? Når jeg raste den ene turbinen i turbo'n, var det en annen lyd, enn den som er nå.. den var mer som et laangt pip =P hmm.. Gir snart opp jeg.. Men om noen har vært borti det, eller bare veit hva det er, setter jeg pris på tilbakemelding =P Har slakk i den ene stabstag foring forran, Og defekt lambda før kat, men regner med at det ikke har noe med de 2 tingene å gjøre.. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hvor kommer lyden fra? Kommer den kun når du gir på for fullt? Kan du få den samme lyden hvis du ruser motoren i frigir? /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danniG Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 huff huff espen, ikke bra! synes du har vært veldig uheldig i det siste. først turboen så clutchen, også nå en rar lyd. jeg tror dette skylder "dårlig" vedlikehold. åssen er egentlig servicehefte på bilen din? jeg tror bilen din hadde hatt godt av en skikkelig servicerunde. ny olje, oljefiter ++ mange ganger det fikser problemer;) Når jeg gir på, kommer det en skrikende/ skjerende lyd..Noen som veit hva det kan være? Når jeg raste den ene turbinen i turbo'n, var det en annen lyd, enn den som er nå.. den var mer som et laangt pip =P hmm.. Gir snart opp jeg.. Men om noen har vært borti det, eller bare veit hva det er, setter jeg pris på tilbakemelding =P Har slakk i den ene stabstag foring forran, Og defekt lambda før kat, men regner med at det ikke har noe med de 2 tingene å gjøre.. Eller? Siter Skoda Fabia 1.9 TDI 09 misubitshi evolotion 2 2.0T x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99 EL - Dandy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 sånn hirstorikkmessig er ikke serviceoppfølgingen på denne bilen så ille. espen fikk tatt stooorservice da han kjøpte bilen.. men jaaa... denne bilen har desverre forfalt en del siden førske gang jeg så den da tommy hadde den.. men blir av clutchen a espen?:P Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_rs Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Å faen. clutchen ja.. den beholdt vist Gororud *-) Tenkte ikke jeg noe over, men dem har den... hmm... Ja, kan godt bytte olje igjen, pluss nytt filter... har ny olje nå da, pga jeg bytta turbo'n, de tømte den, og helte på ny.-. men er greit å bytte filteret også.. Hvor lyden kommer fra nå, veit jeg ikke.. Har ikke stått stille og rusa motoren.. Men den kommer når jeg gir på max på lavt turtall og oppover.. når jeg kommer opp i 4000 eller no, så virker det som at lyden blir borte, ellers så er det bare motoren som overstiger lyden.. er ikke sikker.. Men er JÆVLIG irriterende... Mulig jeg kommer innom dere i morra kristoffer.. så kan dere feilsøke,, om dere har tid da seff... er ferdig halv 1 i morra... så kan være hos dere kl 1 eller no?? så kanskje man finner ut hva lyden er, og hvorfor jeg har lite ladetrykk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 mekanikerene her stikker 1 på lørdager.. men du kan jo komme sette opp en time.. stikker du innom grorud å hører med den clutchen også? Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_rs Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 regner med at du mente fredager, og ikke lørdager, hehe.. Men da er det ingen hos dere som kan gjøre det da? hehe.. Time ja.. er så stress, med tanke på jobben.. de liker ikke at jeg er så mye borte.. Jupp, kan gjøre det... men hva skal jeg si til dem a? hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 at etterstad trenger byttedelen.... hvis ikke selger jeg de til dem hehe.. må nok ha time.... Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_rs Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 snakker med dem i morra jeg.. så gir jeg deg beskjed =P hehe.. Men om jeg er hos deg før kl 1, altså, 1245 eller no.. tror du noen har tid da? hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 tror ikke det desverre... vi har heller ingen fagtekniker i dag. de er på ferie begge 2. så du får nok bedre hjelp på en eventuel time... Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg