Gå til innhold

Nytt frontsett til ~2200kr? 5" eller 6"?

Ranger emnet


Steina

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i helgen montert mitt andre frontsett i bilen.

Har bare plass til 5-1\4" mellomtone i den bilen, så begge mine frontsett har vært i denne størrelsen.

 

Det første var et Infinity REF5010CS, noe jeg syntes å være fornøyd med, helt til jeg brente det. Det er en vel over et år siden nå, og det skulle litt mindre til for å imponere meg da, men jeg husker at de høytalerene trykket godt. Noe som vistnok er noe av grunnen til at de ble brent. (kraftig forsterker, og jeg konfigurerte og spilte for høyt.)

 

Bestilte på impuls i forrige uke et Macrom M2 komponentsett 5", noe som virkelig var et bomkjøp. Lite og kjedelig lyd, og når jeg guffer på de litt, så hører jeg at de ikke tåler effekten.

 

Så har bestemt å angre på disse, og kjøpe noe annet.

Tenker å bruke 2000-2200kr på fronsett denne gangen.

 

I min nåværende bil, så har jeg som sagt bare plass til 5-1\4", men jeg har planer om å kjøpe en ny bil om 2-4 måneder.

Så det er godt mulig at jeg da får plass til 6" i en ny bil.

Er det da bortkastet å bruke 2000kr på 5" nå, istedet for å vente noen måneder og kjøpe 6" ?

 

Regner med ikke forskjellen er så spesielt stor, men spør likevel i håp om at noen har erfart forskjellen.

 

Jeg ønsker høytalere som kan spille høyt med et fint og godt lydtrykk.

Skal kjøre høytalerene på en nylig innkjøpt dynaBel BF0804 - (4x80 Watt RMS Bilforsterker)

 

Vurderer per nå FOCAL 130V2 (5,25" 120/60 Watt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot tip:

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-E170Ci/index.html

 

Passer jo prisklassen ganske så bra :)

Det sies at det ikke finnes bedre sett til prisen, men det finner jeg ikke ut før om et par dager...

Skal etter planen erstatte Focal 165V2.

Er forresten stor forskjell på 5 1/4" og 6,5-7"!

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg vet ikke om noen seriøse forhandlere i nærheten innen bilstereo.

 

Eneste butikkene jeg vet om, er CD Cardic og Mekonomen på Stjørdal, men jeg ser på de mer som en useriøse overprisede forhandlere. ("TILBUD: 300Watt høytalere til kun 995,-!!")

Ingen av de har noe spesielt til mulighet for å lytte på merkene de fører heller såvidt jeg husker, om de i det heletatt fører Pioneer.

 

Er det noen butikker\ forhandlere i Trondheim som er verdt å stikke innom?

Jeg vet stort sett bare om HiFi -foretninger, som ikke fører noe bilstereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo bilradiospes på nardo da!

 

http://www.bilradiospes.no

 

Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt.

Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet.

Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren.

Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte.

 

Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt.

Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet.

Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren.

Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte.

 

Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :)

 

de er sløve, virker som at de som jobber i butikken har null peiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt.

Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet.

Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren.

Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte.

 

Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :)

 

Ang. dårlig behandling behandling hos BRS Trondheim...kom innom og spørr etter Alf du...så skal jeg sørge for at du får den hjelpa du trenger :) PS! ..også interesert i å høre hva det var du plagdes med den gangen...pm? :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår