chrizz_g Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Hey. Har en Omega 3000 jeg skal bygge turbo i, også lurer jeg på hva jeg burde passe på? Regner med dette er gjort før. ;) 12v og automat, om det har noe å si. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaTriX Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 pass på og dekomprimere motoren, rett størelse på dyser osv. Siter Opel Omega B STV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Som jeg skjønte det, har du automat, det går, men du vurderer ikke å bytte den kassa ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 jeg tror automat kassen vil ta kvelden med turbo. Ved 0,5 i trykk på turbo på en slik motor med FMIC har du omtrent 290 hk. En bekjent gjorde det samme men han brukte 3000 manuell kasse. Automatkassen regner jeg med kommer til å "varmeskjære" seg da kassen blir veldig varm om du tilfører mer effekt enn det den er bygd for. Manuell kasse får du ikke samme problem med da den ikke har noen converter ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 pass på og dekomprimere motoren, rett størelse på dyser osv. Skal eksperimentere litt på org komp, blir selfølgelig oppgradert litt innsprøytning. Som jeg skjønte det, har du automat, det går, men du vurderer ikke å bytte den kassa ? Joda, kassa skal nok vekk. Kjører til det ryker i første omgang. ;) jeg tror automat kassen vil ta kvelden med turbo. Ved 0,5 i trykk på turbo på en slik motor med FMIC har du omtrent 290 hk. En bekjent gjorde det samme men han brukte 3000 manuell kasse. Automatkassen regner jeg med kommer til å "varmeskjære" seg da kassen blir veldig varm om du tilfører mer effekt enn det den er bygd for. Manuell kasse får du ikke samme problem med da den ikke har noen converter ;) Ja, ser ikke for meg at kassa skal holde i 100000km, blir nok en manuell når den tid kommer. Hva er vanlig å gjøre med ECU'en? Datasprut? Tileggsprut? Chip? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Her er en i Sverige som har Automat og turbo : http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Mikael_S&cat=28068 du finner også video på youtube, da navnet deres er "Skogenracing". Jeg er ikke helt sikker på om det var der jeg fant den, men finnes på nettet hvertfall ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Har hatt turbo på en 3,0 12v. Er motoren i bra stand, så holder den bra. Men senk kompresjonen. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Gikk den bra eller ?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Jepp. Hadde den i benk, målte 266hk på 0,8 bar. Motoren var ikke bygget for det ladetrykket, men holdt i 3år. Nå er ikke jeg noe for fart, spinning og herjing. Trødde på når jeg følte for det. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Har hatt turbo på en 3,0 12v. Er motoren i bra stand, så holder den bra. Men senk kompresjonen. Det er godt å høre. ;) Hvordan senket du kompen? Jeg tenker jeg går for å dreie ned stemplene. Men jeg lurer fortsatt på injectionsystemet. Hva gjorde du? Takk for svar. :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen^^ Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 en som bor like ved meg her, har en 3.0i 12V turbo. det eneste han egentlig gjorde var vel å bytte dyser, og sette inn 24V stempler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Jepp. Hadde den i benk, målte 266hk på 0,8 bar. Motoren var ikke bygget for det ladetrykket, men holdt i 3år. Nå er ikke jeg noe for fart, spinning og herjing. Trødde på når jeg følte for det. Legg gjerne ut litt bilder da vell ! Til inspriasjon og til de som bare vil se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg