Falke Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Heisann :) Jeg kjøpte for ikke så lenge siden min første bil. Det er en Volvo 240 Turbo. Det er en 84 modell, å motoren er en B21AT 2,1 liter. Den er kjørt 131 000. Har hatt litt problemer med slanger som har sprekt, men det er ikke det store problemet. Nå i det det siste har jeg prøvd å finne ut av et problem, jeg anntar at det er forgasseren som skaper seg.. Problemet er altså at når man kjører, så begynner motoren å fuske og mister all kraft ved 3000 rpm.. Den nykker litt først, for så å dette på turtallet, å omsider klarer den å jobbe seg opp igjenn.. Når jeg bare ruser motoren går den fint opp til 4000 rpm, å etter det skjer det samme.. Har skifta tennplugger, å tenningsledningene + den fra coil. Har skifta pakninger på flotørkammer, turbo innsuget, å den som er i mellom innsug å forgasser. Skifta den membranen som er på toppen av forgasseren. Har skjekket om den suger falsk luft, men det virker som om det meste er tett. Har skifta stifter, å skjekka at klarigen er rett. Har pussa vekk korosjon på den "rotatoren" i fordeleren.. Det skal å nevnes at jeg hadde dette problemet tidligere også, bare da varierte det turtallet der den mistet kraft på fra 4000 til 1000 rpm.. På det verste så døde motoren da jeg pressa inn gassen til bunns ( dette når jeg stod stille hjemme i gården ). En annen ting er at den gikk fint på choken opp til 3000 rpm. Men denne gangen ble problmet mysterisk løst ved at jeg ruste motoren med choken, for så å ruse den litt ekstra med gassen i noen sekunder.. Så mirakuløst nokk fungerte den fint i en 3 dager til.. :S så kom problemene tilbake.. Jeg er takknemelig for alle svar! Mvh Falke. Omdal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.