Gå til innhold

Dømt for promillekjøring i pasasjersetet !!!!!

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Kameraten til Øystein var klink edru og kjørte bilen på vei hjem fra fest. De stoppet på Shell-stasjonen i sentrum og gikk inn for å handle mat. Sjåføren slo av motoren og puttet nøklene i lomma.

Øystein kom først ut og satte seg i passasjersetet.

 

- Jeg skulle skifte cd og må ha kommet borti girspaken. Bilen trillet framover, og jeg dro på brekket , forteller anleggsarbeideren til Dagbladet.

 

En politimann som var på bensinstasjonen, registrerte at bilen flyttet seg. Dermed ble det full promillesak av bilens bevegelse. Blodprøve tatt av Øystein viste at han hadde en skyhøy promille på 1,9 en time seinere.

 

Men hadde han promillekjørt?

 

Tinn og Heddal tingrett kom til at det hadde han - og dømte 19-åringen til betinget fengsel i 21 dager og 10000 kroner i bot.

Hele saken...

------------------------------------------------------------------------------------

Her har vi enda et eksempel på Norges UDUGELIGE rettsvesen og POLITI !!!

Synes jeg hører om sånne tilfeller hele tiden!!

Arg!!!!

:mad: :mad:

 

Eneste norge gjør er å straffe alle som IKKE gjør noe galt!!!

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Satte han (med promille) nøklene i for å få skrudd på CD-spilleren ?

Hørte om en lignende sak tidligere hvor en med promille ble dømt for fyllekjøring når han startet bilen for å varme seg og sovnet i passasjersetet på en parkeringsplass. Han ble dømt fordi han selv hadde startet bilen, men det høres jo ikke slik ut i dette tilfellet.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Satte han (med promille) nøklene i for å få skrudd på CD-spilleren ?

Hørte om en lignende sak tidligere hvor en med promille ble dømt for fyllekjøring når han startet bilen for å varme seg og sovnet i passasjersetet på en parkeringsplass. Han ble dømt fordi han selv hadde startet bilen, men det høres jo ikke slik ut i dette tilfellet.

Hvis du leser hele saken ,vil du se at han ikke hadde noe nøkler..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke han hadde nøkler så skulle det ikke være mulig å bli dømt for dette,hva faen tenker politiet med nå for dagen? uhell kan skje,å hvor farlig var det at bilen trillet et par meter i 5kmt eller hva det var.jeg blir mektig iritert over slike tilfeller!! er enig i at fyllekjøring bør bli slått hardt nedpå,men dette blir for dumt!:rolleyes:

er en anen sak hvis han som er beruset har nøklene i bilen,kan bli dømt om du legger de i hanskerommet og oppholder deg i bilen.er strengt da,men faen! hvor langt kan han komme uten nøkkler...DOH!

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

hvis ikke han hadde nøkler så skulle det ikke være mulig å bli dømt for dette,hva faen tenker politiet med nå for dagen? uhell kan skje,å hvor farlig var det at bilen trillet et par meter i 5kmt eller hva det var.jeg blir mektig iritert over slike tilfeller!! er enig i at fyllekjøring bør bli slått hardt nedpå,men dette blir for dumt!:rolleyes:

er en anen sak hvis han som er beruset har nøklene i bilen,kan bli dømt om du legger de i hanskerommet og oppholder deg i bilen.er strengt da,men faen! hvor langt kan han komme uten nøkkler...DOH!

Du har jo vel egentlig ikke lov å sykle i berusa tilstand engang.. men dette er bare for dumt:rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sålenge du befinne deg i FØRARsetet i beruset tilstand e da promillekjøring enten du har nøkla eller ei, men i passasjersetet..?

 

forresten so e da promillekjøring uansett ka da måtte være du styre så lenge det har framdrift.. tilogmed plenklippar

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

hvis ikke han hadde nøkler så skulle det ikke være mulig å bli dømt for dette,hva faen tenker politiet med nå for dagen? uhell kan skje,å hvor farlig var det at bilen trillet et par meter i 5kmt eller hva det var.jeg blir mektig iritert over slike tilfeller!! er enig i at fyllekjøring bør bli slått hardt nedpå,men dette blir for dumt!:rolleyes:

er en anen sak hvis han som er beruset har nøklene i bilen,kan bli dømt om du legger de i hanskerommet og oppholder deg i bilen.er strengt da,men faen! hvor langt kan han komme uten nøkkler...DOH!

 

Du kan bli dømt for promillekjøring hvis du .feks skal hente en jakke/cd i bilen, og du trenger ikke være i bilen, det holder at du er på vei "mot" bilen!!!

 

Men saken dette handler om, ja det finnes da urettferdighet og jeg føler med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

sålenge du befinne deg i FØRARsetet i beruset tilstand e da promillekjøring enten du har nøkla eller ei, men i passasjersetet..?

 

forresten so e da promillekjøring uansett ka da måtte være du styre så lenge det har framdrift.. tilogmed plenklippar

Ikke de du dytter selv visstnok, men plen-traktorer så.

 

Og det med å sykle i fylla går litt på skjønn

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

Du kan bli dømt for promillekjøring hvis du .feks skal hente en jakke/cd i bilen, og du trenger ikke være i bilen, det holder at du er på vei "mot" bilen!!!

 

Men saken dette handler om, ja det finnes da urettferdighet og jeg føler med han!

 

BTW: For å ødelegge litt...

Hvordan går det an? Pga ingen som er edru som er der?

 

SÅ når jeg har fest å er full så kan jeg bli dømt for fyllekjøring når jeg henter cd'er?

 

Får satse på han fyren får igjennom anken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt riktig å dømme han da.. En person som i fylla fører en motorvogn bryter loven. Kunne jo godt riktig så gale det selv om bilen bare trillet. Spiller ingen rolle om bilen gikk eller ikke så lenge den beveger seg, det er personen som er i bilen som har ansvaret.

Eneste han kan slippe unna på er om det ikke var selvforskyldt.

 

Selvølgelig kan man si at det var jo bare 5m men det er etter min mening bare flaks....

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Ikke de du dytter selv visstnok, men plen-traktorer så.

 

Og det med å sykle i fylla går litt på skjønn

Ja, men i prinsipp er det ikke lov....

Hvor er skjønnet i denne saken ??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Er helt riktig å dømme han da.. En person som i fylla fører en motorvogn bryter loven. Kunne jo godt riktig så gale det selv om bilen bare trillet. Spiller ingen rolle om bilen gikk eller ikke så lenge den beveger seg, det er personen som er i bilen som har ansvaret.

Eneste han kan slippe unna på er om det ikke var selvforskyldt.

 

Selvølgelig kan man si at det var jo bare 5m men det er etter min mening bare flaks....

 

 

ehhhh.... mener du dette seriøst?!?!!?!? Håper for all del ikke det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget reglene. Synes også det er drøy straff for det som skjedde men som jeg sier det kunne gått riktig gale hadde ikke han fått stoppet bilen. Hvis bilen hadde trillet videre å truffet noen hadde det vært greit med straff da?

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Jeg har ikke laget reglene. Synes også det er drøy straff for det som skjedde men som jeg sier det kunne gått riktig gale hadde ikke han fått stoppet bilen. Hvis bilen hadde trillet videre å truffet noen hadde det vært greit med straff da?

Tviler på at den trilla så mye som 2 meter egentlig jeg...

Var bare nok til at politi manne så at den bevega seg..

Alle vi ville gjort det samme, og sånnt uhell har da alle vært borti.. fulle som edru..

 

Men dette er norge i et nøtteskall! VI ELSKER å gjøre kjeltringer av den vanlige mann i gata :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår