Thomas ST200 Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Har en ST200, (V6 motor) som fjusker på lavt turtall. Det vil si når jeg kjører på et høyt (4 eller 5) gir å lavt turtall, å gir gass uten å gire så nøkker den litt. Noen ide på hva det kan være? Jeg har byttet olje-oljefilter-bensinfilter-plugger-pluggledninger. Men det er likens uansett...? Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 limc kanskje.. motor som styrer det variable innsuget. endrer det seg etter ca 3500 rpm? Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Ja, du kan si at mellom 1000 å opp til 2-3000r/min så blir det litt nykking når jeg bare gir gass. Går fint å ligge i 90 på landeveien (ca 2000r/min) Men skal jeg kjøre forbi en bil uten å gire ned blir det litt nykking før han på en måte kommer seg... Eller om det blir en motbakke, så skjer det samme... Virker ikke som motoreffekten er mindre, eller forbruket høyere enn hva det var før... Den går helt jevnt og fint på tommgang, ca 6-700r-min! Hvor på motoren finner jeg denne limc moroten? Jeg har byttet tomgangsmotor (den som ligger oppe-bak mot torpedoveggen) men feilsymtomet da var at det tok litt tid før den falt ned på turtall. Så om jeg girte fra et gir til et annet, så rusa den opp til ca 3-4000r/min før den datt ned til normalt turtall igjenn. Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 den sitter under dekselet det står duratec på. er en firkanta boks med en vaier som går ut og inn under det øvre innsuget(svt). fjern dekselet å se om det skjer noe når du ruser motoren. skal skje ved 3500/3700 ca.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 problemet med limc er at den ikke tåler varmen.. flere som setter den en anna plass for å være sikker på dette. på min er dette vakumstyrt så slipper d problemet. vakumslangene derimot er noe dritt. høres ut som om din står fast i åpen stilleng. hvis det i det hle tatt er d som er feilen. du kan høre på http://www.fordmondeo.org hvis du finner ut at limc virker. sykt mye kunnskap der. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Takker for svaret, skal å sjekke me en gang..! Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Ja, fant en boks der (ca 10*10cm) med en strømkontakt og en vaier inn på. Når motoren kom til et vist turtall, så blei det bevegelsie i vaieren. Det var strømpe på vaieren så jeg greide ikke se om den bevegde seg gjevnt, eller om den plutselig blei stram. Men så ut på strømpen som når den stramma seg, så blei den helt stram. Det bilde jeg har her oppe er et hentet fra nett, på min står det ST200, ikke SVT! Ellers er det høvelig likt! Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 hm.. da virker det som om du kan utelukke den da. den er dyr så d var bra hehe.. svt og st ska være samme motoren forresten. svt sitter i contour (usa).. kom på noe.. før gasspjeldet er det noen gummirør som går ut fra det røret som kommer fra luftboksen. sjekk at disse er hele. hadde rykking i min da d gikk hull på et.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Problem løst...! Skulle bytte plugger i dag, å da så jeg på flere at det var blåst eksos opp mellom jernet(mutteren) og kruset på pluggene. Ergo har jeg ikke hadd full effekt på dem. Dette må ha skjedd bare etter noen kilometers kjøring da pluggene var nye, for har vært sånn stort sett hele tiden. Å derfor jeg ikke sjekket pluggene, for dem var jo "ny"! Spesielt to av pluggene var ille... Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.