Gå til innhold

Audi 80 cab..

Ranger emnet

Hunvåkaren

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Har selv en audi 80 b4 92mod. og det er ikke mye problem me denne nei! Disse bilene skal egentli være ganske bra, så om du kjøper riktig bil tror ikke jeg du skal ut me mange tusen i reparasjon eller noe, noen kjente feil me disse bilene kan være hjullager og foringa evt.? Men uansett kjøper du en angrer du ikke. Vet ikke om det fins cab me 2l 90hk men om det gjør, ikke gå for den. Gå heller for en motor med mer hesta :)

Hilsen

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker etter denne selv, vurderer å hente i tyskland.

Er det noen vanlige feil?

Hva bør jeg se etter?

Og hvilke anbefalinger har dere om de forskjellige motorene.

Tenker på 2.3 ell 2.0 først og fremst, muligens 2.6

Noen som har noe å fortelle om disse forskjellige alternativene, f,eks bensinforbruk, holdbarhet osv.

Takker

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er tidligere mekaniker på Audi merkeverksted, og har følgende anbefaling: kjøp 2,3 evt 2.0 hvis du er opptatt av driftskostnader, 6syl er dyr i drift (både vedlikehold og bensinforbruk). 5E motoren må du skyte for å ta livet av den, forbruk ca 0,85 på mila, 2,0l bruker litt mindre og er også utrolig slitesterk.

Kjente feil er generelt for eldre Audi, forstilling/støtdempere er som regel slitent, ikke fordi det er en svakhet men fordi bilene lever lenge (lite rust på de).

En annen ting som går igjen er defekte bremsekiver og kalipere bak (gjelder de fleste eldre VAG)

Ting som koster å fikse er defekt Cab og bytte av hovedlykter (rustne reflektorer).

Ulyd på bensinpumpe på 2,3 er ikke uvanlig, pumpa koster ca 2000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kjente feil er generelt for eldre Audi, forstilling/støtdempere er som regel slitent, ikke fordi det er en svakhet men fordi bilene lever lenge (lite rust på de).

En annen ting som går igjen er defekte bremsekiver og kalipere bak (gjelder de fleste eldre VAG)

Dette kunne nesten vært en beskrivelse av min cab når jeg overtok den =)

Byttet kaliper på høyre side bak og kostet på ny håndbrekkvaier i samme slengen. Håndbrekket hang seg, noe som visstnok er veldig vanlig på gamle audier.

Ellers byttet jeg en drivknute og traversforinger.

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider