Hunvåkaren Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hei, jeg lurer på å kjøpe meg Audi 80 cab til sommeren som første bil. Og det jeg lurer på er om det er mye feil med disse bilene ( Tenker på års modellen for eks) Også er jo det en del biler som er billig og kjørt langt. Noen som har erfaring med disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunvåkaren Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Ingen som vet noe? Fordeler og ulemper med bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Har selv en audi 80 b4 92mod. og det er ikke mye problem me denne nei! Disse bilene skal egentli være ganske bra, så om du kjøper riktig bil tror ikke jeg du skal ut me mange tusen i reparasjon eller noe, noen kjente feil me disse bilene kan være hjullager og foringa evt.? Men uansett kjøper du en angrer du ikke. Vet ikke om det fins cab me 2l 90hk men om det gjør, ikke gå for den. Gå heller for en motor med mer hesta :) Hilsen Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Kikker etter denne selv, vurderer å hente i tyskland. Er det noen vanlige feil? Hva bør jeg se etter? Og hvilke anbefalinger har dere om de forskjellige motorene. Tenker på 2.3 ell 2.0 først og fremst, muligens 2.6 Noen som har noe å fortelle om disse forskjellige alternativene, f,eks bensinforbruk, holdbarhet osv. Takker Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guran1942 Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei, jeg er tidligere mekaniker på Audi merkeverksted, og har følgende anbefaling: kjøp 2,3 evt 2.0 hvis du er opptatt av driftskostnader, 6syl er dyr i drift (både vedlikehold og bensinforbruk). 5E motoren må du skyte for å ta livet av den, forbruk ca 0,85 på mila, 2,0l bruker litt mindre og er også utrolig slitesterk. Kjente feil er generelt for eldre Audi, forstilling/støtdempere er som regel slitent, ikke fordi det er en svakhet men fordi bilene lever lenge (lite rust på de). En annen ting som går igjen er defekte bremsekiver og kalipere bak (gjelder de fleste eldre VAG) Ting som koster å fikse er defekt Cab og bytte av hovedlykter (rustne reflektorer). Ulyd på bensinpumpe på 2,3 er ikke uvanlig, pumpa koster ca 2000.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romhelten Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Kjente feil er generelt for eldre Audi, forstilling/støtdempere er som regel slitent, ikke fordi det er en svakhet men fordi bilene lever lenge (lite rust på de). En annen ting som går igjen er defekte bremsekiver og kalipere bak (gjelder de fleste eldre VAG) Dette kunne nesten vært en beskrivelse av min cab når jeg overtok den =) Byttet kaliper på høyre side bak og kostet på ny håndbrekkvaier i samme slengen. Håndbrekket hang seg, noe som visstnok er veldig vanlig på gamle audier. Ellers byttet jeg en drivknute og traversforinger. Siter Audi A6, 2.4 1998 Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992 x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980 ”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg