gullfisken Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Hei. Er ny i forumet her, bor for tiden i usa som student og ser etter hva slags bil jeg skal kjøpe. Har alltid hatt lyst på Audi A6, og prisene her er ganske lave også mtp dollarkurs. Ser etter en i prissjiktet 50 000 NOK, og til den prisen er det 2000-2002 modellene som gjelder. Er nesten bare kun sedaner her og alle har AWD. Det virker som det sitter 2.7T i alle bilene nesten også. Denne har vel 250 hk så vidt jeg vet. Felles er også at de som regel har rundt 100,000 miles, dvs ca 160,000 km. Tiptronic kassa sitter også i alle bilene. Så spørsmålet mitt siden jeg har lite peiling på bil, hvordan er nevnte bil mtp kjente feil og problemer. Takler den fint 160,000 km? Jeg prøver å finne meg en bil med lite tull og dyre service regninger, mulig jeg burde valgt en liten japaner i stedet, men Audi gir jo mye mer kjøreglede. Edit: Lurer også på om alle 2.7T er biturbo eller ikke. Har kommer over en del som har biturbo, men det fremkommer ikke alltid så godt i annonsen om bilen har en eller to turboer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fbl2211 Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 alle 2.7T er biturbo. hvis du finner en 2.5TDI så vil jeg sterkt anbefale den, utrolig god og sterk motor som vil gi mye kjøreglede. selv har jeg en 2001 mod A6 sedan 1.8T, har chippet motoren, kjempe fornøyd med bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullfisken Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Ja TDI var det jeg først hadde lyst på, men dieselbiler er ikke-eksisterende her borte dessverre. 2.7T for gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullfisken Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hvordan er bensinforbruket egentlig på 2.7T motoren egentlig? Sammenlignet med andre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Tror ikke det er så gale.. Mener på at S4en til broren min bruker omtrent som 1,8Ten min.. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klausnæsevis Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 da kjøre hain veldig fornuftig isåfaill! å du veldig uøkonomisk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Nope.. Jeg passer alltid på å holde gasspedalen slik at jeg holder farten, men ikke bruker mer enn nødvendig.. + noen forbikjøringer.. Men så kommer det bakker, å da må jeg gi på ti ganger mer enn han, som slipper å gi noe særlig mer gass.. Men hadde jeg hatt mer moment tipper jeg at forbruket hadde gått betydelig ned.. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg