ninin Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 På vei hjem fra jobb i går stoppet min Golf III 97 modell 1.6 Det var akkurat som tenningen sviktet. Motoren drar rundt men det mangler gnist på pluggene. Dette skjedde plutselig, mens bilen var i fart. Jeg har fått tips om tre muligheter : 1. Rele til motorstyringen kan være gåen. Dette sitter i sikringsboksen. Det er visst vanlig at dette feiler. Skiftet denne i dag og det hjalp ikke. 2. Kondensatoren kan ha tatt kvelden. Dette skjer visst sjelden men er mitt neste forsøk. 3. Deretter kan det være selve styringsenheten - aner ikke hvor den sitter.... Er det noen som har erfaring med noe liknende ???? Takksam for gode råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Kan gi deg en mulighet til.. Dårlig kontakt bak tenninslåsen.. Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6 sjefen Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 coil og omdreingsføler, er også veldig vanlig feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninin Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Interessant. Skal sjekke tenningslåsen, men alle lamper som lyser ved oppstart lyser fortsatt, men altså ingen gnist/tenning. Coil også et bra poeng. Siden den er steindyr, blir nok det sistemann på listen. Hvor sitter omdreiningsføleren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninin Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Fant feilen. Coilen var gått !!!! Takk for innspill:happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg