DantheMan Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Ble medlem: 11.2007 Sted: Kløvheim Innlegg: 15 turbo ødelagt? haster Hei. har en 97 mof 940 fk som er chippet og skrudd opp ladetrykk til 0,9+ 3" eksos. Har akkurat byttet til 3" fra turbo.skruene knakkseff til turbinhuset. så måtte demontere heile eksoshuset og få ut boltene. downpipen ligger borti olje filteret så har satt fra meg bilen å bestilt rett downpipe. etter montajsje av turbilhus igjen lakk det litt rundt returrøret inn på blokke ein plass. men klarte ikkje heilt å sjå. kun når bilen vart kjørt med litt turtall/ladetrykk. va tvungen til å bruke bilen en liten tur i dag. å plutselig låg den på 1 bar undertrykk og ladet maks 0,4 bar? er turbo ødelagt?spytter litt olje fra eksos. trenger svar kjappt. på forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Vanskelig å si. Godt mulig at den har havarert, hvis du ikke kjørte den på starteren til olje kom fram da du monterte den nye turboen... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DantheMan Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 hadde bare av selve turbinhuset og satt det på igen menst turbo hang fast på bilen. så tok eg på det gammle turbinhusetigjen. men tror bare det var retur røret ned igjen eg hadde løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 suser det noe når du kjører da? Prævd å ta av slangen inn på turboen å snurre den rundt med fingra? -Spinner den lett? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg