80avant Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 har en audi 80 2.0e (abk)motor, kaldstardysa spruter hele tiden, men slutter når jeg tar av ledningen til den, hva er det som styrer denne? og når jeg har full gass og kommer opp i ca5000 omr så begynner den og miste effekt,tror den for for lite bensin! hva kan dette være? Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Gåen tempføler for motorstyring. Nej den får for mye bensin da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Gåen tempføler for motorstyring.Nej den får for mye bensin da. hvor finner jeg tempføleren til motorstyringen? er det en blå føler? Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 På din type så tror jeg den er blå ja, den sitter i alle fall på en flens som står midt i på toppen på høyre side sett forfra, denne flensen er koblet til en vannslange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 På din type så tror jeg den er blå ja, den sitter i alle fall på en flens som står midt i på toppen på høyre side sett forfra, denne flensen er koblet til en vannslange. nå har jeg skifta alt av følere men hjalp lik 0. kan det være luftmassemåleren tro? blir rå på tomgang og begynner og fuske på full gass... Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 nå har jeg skifta alt av følere men hjalp lik 0. kan det være luftmassemåleren tro? blir rå på tomgang og begynner og fuske på full gass... Ok er det når motoren er kald du tar av kontakten til kaldstartdysa eller? Motoren skal ikke få bensin fra kaldstartdysa når motoren er kjørt varm, da må det være noe kluss med koblingene inne i kaldstartdyssa,kluss med ledningene fra tempføleren og til kaldstartdysa eller at termostaten er åpen eller radiatorviftene står på hele tiden. Du har ikke luftmassemåler på din bil men luftmengdemåler, skjeldent noe kluss med selve luftmengdemåleren utenom at den kan justeres, men bensinmengdefordeleren er styrt av luftmengdemåleren mekanisk og det kan ligge noen problemer der. Men som du beskriver problemet med bilen din så er det lite trolig. Er du jo litt smart i sommer så plugger du bare ut kaldstartdysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Ok er det når motoren er kald du tar av kontakten til kaldstartdysa eller? Motoren skal ikke få bensin fra kaldstartdysa når motoren er kjørt varm, da må det være noe kluss med koblingene inne i kaldstartdyssa,kluss med ledningene fra tempføleren og til kaldstartdysa eller at termostaten er åpen eller radiatorviftene står på hele tiden. Du har ikke luftmassemåler på din bil men luftmengdemåler, skjeldent noe kluss med selve luftmengdemåleren utenom at den kan justeres, men bensinmengdefordeleren er styrt av luftmengdemåleren mekanisk og det kan ligge noen problemer der. Men som du beskriver problemet med bilen din så er det lite trolig. Er du jo litt smart i sommer så plugger du bare ut kaldstartdysa. ok, men nå er dysa tett, men jeg har elektroniske dyser på bilen! har jeg da en bensinmengdefordeler? trodde det var den eldre typen som hadde dette! men jeg har ikke på kontakten til kaldstart dysa, den er utkoblet..har sett på dysa når jeg starter opp og går på tomgang og den er tett!! men blir rå enda.. og tempen er bra på bilen.. skifta lamdasonde også men heller ingen forandring.. må nok til møller og ta en test på denne bilen.. Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 ok, men nå er dysa tett, men jeg har elektroniske dyser på bilen! har jeg da en bensinmengdefordeler? Du har jo fordeler, men den er jo elektrisk styrt. Men du er sikker på at det er elektronisk innsprøytning på din bil? trodde det var den eldre typen som hadde dette! men jeg har ikke på kontakten til kaldstart dysa, den er utkoblet..har sett på dysa når jeg starter opp og går på tomgang og den er tett!! men blir rå enda.. og tempen er bra på bilen.. skifta lamdasonde også men heller ingen forandring.. må nok til møller og ta en test på denne bilen.. Kan hende at luftmassemåleren din er gåen lel da, du kan jo først prøve å ta den ut og rense den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 ja det er elektroniske dyser på abk motoren min! det går ledninger til dysene! skal prøve og rense den!! takker for gode råd fra deg..kicke!!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 ja det er elektroniske dyser på abk motoren min! det går ledninger til dysene! skal prøve og rense den!! takker for gode råd fra deg..kicke!!! Prøv vag-com på din bil før du ev. leverer den på møller, bare søk på vag-com under audi så finner du en tråd der quattro73 har lagt ut hvordan man tar denne testen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Prøv vag-com på din bil før du ev. leverer den på møller, bare søk på vag-com under audi så finner du en tråd der quattro73 har lagt ut hvordan man tar denne testen. det skal jeg gjøre!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Men tror ikke du finner så mye feil, men det er vel egentli værdt det å bare bytte luftmassemåleren, eller bare prøve å sette over fra en lik bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 ja nå fant jeg feilen, det var motorstyringen, (den blå tempføleren) kjøpte meg ny på møller men var ødelagt!!! fikk en ny og ble ganske bra da... endelig!!! vag-com er tingen!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 ja nå fant jeg feilen, det var motorstyringen, (den blå tempføleren) kjøpte meg ny på møller men var ødelagt!!! fikk en ny og ble ganske bra da... endelig!!! vag-com er tingen!! Fikk en helvetes overgangs tempføler for motorstyringa fra møller jeg også, den mangler en + pol og jeg kan banne på at det er det som er problemet på min også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.