Gå til innhold

Hvilket forsikringsselskap vil du IKKE anbefalle og hvorfor?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Hvilket forsikringsselskap vil du ikke anbefalle og hvorfor? Begrunn svaret ditt på en seriøs måte.

Selv vil jeg ikke anbefalle Sparebank1 pga hvordan de håndterte en sak jeg var på via jobben her for noen uker tilbake.

Saken er som følger :

En mann går ut av huset sitt, setter seg i bilen, kjører ut innkjørselen og ned på veien, spinner over veien, ned i grøfta på andre siden, gjennom hekken og gjerde til naboen, over plenen og rett i huset hans, sånn at et påbygg som står på 3 påler og henger i beggen løsner og detter ned og hviler på bilen.

Bilen har kjørt ned 2 av 3 bærendes stolper og det er ikke mulig å få fjerna bilen og få sikkra taket sånn uten videre. Politiet er på stedet. Under dette taket så er det 2 forskjellige leileiligheter i huset. Her er det folk hjemme i begge de separate leilighetene, mens huseieren var bortreist på ferie på andre siden av kloden.

Så kommer saken, forsikkringsselskapet til bilen som i dette tilfelle er sparebank1 nekter å sende takstmann ut dit og sier dem ikke vil ha noe med saken å gjøre. Verken når kollegaen min, en sentral i byen og/eller politiet snakka med dem.

Man fikk tilslutt tak i huseieren som heller ikke ville ha noe med dette å gjøre, så det endte med at politiet tok besluttningen om at vi skulle kontakte forsikringsselskapet til huset. De ble så kontaktet og etter en liten stund så ble det klart at dem skulle sende POLYGON, som er et skadebegrensningsfirma (så vidt meg bekjent) Da disse kom så hadde det også blitt rekvirert en lastebil med passelig mandig kran som kunne hjelpe til. Polygon var også enig med oss og politiet om at taket måtte fjærnes, så dette ble løfta bort, og lagt på plenen, mens bilen ble løfta ut i veien og frakta bort av en lastebil. Alt i alt tok denne operasjonen rundt 3 timer, hvor 2 1/2 var venting og 30 min med jobbing fra vi starta til bilen og alt var borte.

18807_3_jpg_122292e.jpg

Hårreisendes av forsiktinga etter min mening, det er jo tross alt sånt vi har dem til for å dekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider