Dubmeister Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Det kommer en pussig raklelyd fra motor rommet ved lave turtall (under 2000 rpm) - og er aller verst på tomgang. Det høres nesten som om det er stål mot plast- og det virker komme bak ved dynamoen. Er vanskelig å forestille seg - men tenkte at om noen har opplevd det samme så skjønner de :) Motoren har forøvrig gått 35.000 km siden den ble byttet. Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toppform Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Mer som en tikkelyd eller? Tikk-tikk-tikk ved hver kompresjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 niks tikk tikk - rakle, lurer på om det kan være lager i dynamoen som er gåent - skal høre med et opel verksted i morgen. Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enern Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Hei, jeg har en lignende ulyd i fra motorrommet. Jeg har byttet både dynamo og vannpumpe uten hell, så vær snill og skriv i denne tråden om du får noen gode råd fra Opel;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Det ser ut til at det erdynamo lageret som er gåent. Jeg tok av reima, startet motoren og det ble stille som i graven. Når jeg snurrer dynamoen for hånd så lager den pipelyder som jeg antar ikke skal være der. Dette virker være riktig fordi det er ved dynamoen lyden er. At Eneren har skiftet både vannpumpe og dynamo gjør meg ørlite urolig for at det kan være servopumpen. Men jeg er 95 % sikker på dynamo som skyldner :) Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noerstad Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Jeg har en "pipelyd" som får bilen til å høres ut som en radiobil. Morsomt, men lite kult.. Kan dette være samme problem med dynamo som tidligere i tråden? Noen som har opplevd det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg