kromlol Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Har noen småfeil med bilen min. En ford mondeo 1994 1.8glx sedan. - Kjølevifta starter bare jeg slår på tenninga, og motoren er kald. - Lysene i instrument panelet funker ikke, sikring inntakt. - Bilen tar inn vann ved baklyktene, gummi pakninga er hel.(Hjulbrønnen var full av vann igår) Noen som kan hjelpe meg litt her? Takker for svar:) Siter -Subaru Impreza 2.0GT -Ford Mondeo 2.5 V6(Combat) -Ford Mondeo 2.0(Combat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 bilen min tar også inn vann slik at det kommer vann ned i hjulbrønnen, usikker på hva dette er selv, men du er iallefall ikke aleine om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northern Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 samme problem med min mk2 kombi Siter * 97' mondeo 2.0l ghia kombi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kromlol Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Begynte å regne her igår, så da var det bare å rygge bilen inn i garasjen, å begynte å tette igjen med silikon, funket som snus det:) Siter -Subaru Impreza 2.0GT -Ford Mondeo 2.5 V6(Combat) -Ford Mondeo 2.0(Combat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Kan du fortelle hvor du tettet igjen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Kan du fortelle hvor du tettet igjen da? Han tok sikkert ut baklyktene, og hadde på silikon der som den opprinnelige tetningspakninga er. Har man vinge bakp, bør man sjekke om det lekker der også. Er ett problem detta på disse gamle Mondeoene. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kromlol Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Riktig som Tsbusa sier ;) Siter -Subaru Impreza 2.0GT -Ford Mondeo 2.5 V6(Combat) -Ford Mondeo 2.0(Combat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitro4tec Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Har en 95 mondeo 2,5 v6 som fusker litt når jeg gir gass. Den nøler i noen sekunder før det skjer noe og da skjer det ganske mye. Det er også ujevn tomgang og det hender motoren stopper i kryss og lignende. Hadde den inne på ford verksted og de skiftet EGR ventil uten at det hjalp. Det er nye plugger, nytt luftfilter og nye pluggledninger... Noen som har forslag til hva dette kan være? Siter http://www.umo.no :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Min fusker også litt på lave turtall å høyt gear...litt nykking før den kommer seg...? jobber med å finne feilen på det... Men over til tomgangen din, det kan kansje være tomgangsmotoren/regulatoren. Vet ikke om den kan ha flere forskjellige feiler når den er gåen, min hang seg litt opp når jeg slapp gassen. Så på gearskift øka faktisk turtallet når jeg trødde inn clutch å slapp gassen, å når jeg stoppet i kryss etc så rusa den opp til ca 3-4000r-min før den datt ned igjenn. Jeg bytta kun den regulatoren som kosta ca 7-800kr, å det gjør du selv på 10min. Den er skrudd med to skruer å det er en kabelsko i den, ligger oppe på motoren bak mot torpedoveggen. Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kromlol Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Fikk høre med en bakjent av meg at det mest sannsynlig var tomgangsmotoren som ikke sammarbeidet, og derfor kvelte bilen seg når clutchen ble trødd inn under nedbremsing. Siter -Subaru Impreza 2.0GT -Ford Mondeo 2.5 V6(Combat) -Ford Mondeo 2.0(Combat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg