Zimmern86 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Noen som har tatt denne testen? Skal ta denne testen på fredagen, for at jeg skal være stedfortreder i butikken jeg jobber. Lurte på om det foregår slik at jeg får et spørsmål, så får jeg flere alternativer, eller må jeg skrive med egne ord? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Er avkrysning, var i alle fall det da jeg tok den for ca. et år siden. Lov med 7 feil på 30 spørsmål eller noe i den duren, og det er mye vanskeligere enn man skulle tro. Viktig å kunne ting du aldri ville trodd du kunne få bruk for, for eksempel at en 16-åring kan selge alkoholholdig drikk hvis en person over 18 år står bak og følger med (noe du som jobber i butikk vet det aldri er tid til), og at alkoholholdig drikk skal være kjøpt og betalt (og eventuelt kjørt hjem til kunden) før salgstidens slutt. Bit deg også merke i formuleringen angående ansvarsområder og ansvarspersoner (tittel) når det gjelder eier, bestyrer, innehaver osv. I tillegg må du selvfølgelig kunne forskjellen på de forskjellige alkoholklassene, og vite hva, når og til hvem du kan selge dem. En del av spørsmålene er ganske logiske, men mange er dessverre det stikk motsatte, og egentlig helt uten relevans. (Og vær glad du slipper å ta den utvidede testen som du må ta for å kunne være ansvarshavende/stedfortreder på serveringssteder!) Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 ja, fikk høre det i fra industrin(Hansa og Ringnes) at spørsmålene er urimmelige, slik du beskrev de. 16 av 21 rett trur jeg at man må ha for å bestå testen:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg