stene Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hei. Har en kompiss som har montert konfilter. Det ryker som faen + at han får opp "stop" i dasj. Kan dette komme av at motor trekker for MYE luft gjennom det åpne filteret? Blir luft\bensin blandingen for mager? Eller motsatt, drar motoren for LITE luft og blandingen blir for fet? Det ryker så mye at man skulle tro han hadde ettermontert røykmaskin i eksosen. Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
excl! Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Dere har vell ikke fjernet Luftmengdemåleren? Viss dere har gjort det forklarer det mye, men dersom dere ikke har fjernet den er det godt mulig at motoren får for varm luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Vurderer selv å sette på konfilter på en 406 SVTi. Kan dette på noen måte bli galt uten chip? Vet det er 2,5" anlegg på det fra før uten noen form for chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnErik Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Stene: Dere er sikkert på det er tett? Så den ikke trekker "falsk" luft? Talker: Jeg har montert konfilter på min 406 og har ikke hatt noen problemer.. Jeg monterte det rett på det orginale korrigerte gummirøret og laget en avstivning. Fordi røret ved luftmengdemåleren er ovalt og jeg fikk ikke tak i stivt rør med oval ende. Er meget fornøyd, litt grummere lyd, bedre respons på gassen og litt bedre akslerasjon;) Siter 01 Peugeot 406 Sport 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg