Aneurysm Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Hei :) Har nå økonomi til å bygge annlegg i bilen. Istedenfor å ødelegge ørene med noe skrøpelig crap fra Sony så syns jeg det var bedre å spare opp peng til skikkelig lyd :P Saken er at jeg har handlet inn en spiller, en Pioneer-DehP7000ub for de nyskjerrige. Skal da ha høytallere, og istedenfor 4 som kanskje er vanlig? Så skal jeg kun ha 2 stk i bilen, og de må være 6,5", et komp.sett til framdørene. Men det er liksom så mange gode. Infinity Kappa Perfekt, Morel, Focal osv? Hva er liksom det beste? Pris opptil 4k. Så skal de drives av en 2 kanals forsterker. Der er jeg totalt blank, kan ingenting om hva som er bra av bil-forsterkere. Så tips kunne jeg trengt her :) Takker for all hjelp, og for de som lurer så vil sub og monoblokk bli bort prioritert inntil videre :P Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Skal det stå i 164en? Du kan jo kjøre helitaliensk med et Hertz HSK 165 frontsett på en Celestra FA2150, evt. en FA275 om du synes 2150en blir for dyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Det beste, er det dine ører liker best. Selv synes jeg Hertz HSK låter meget bra til prisen :) Passende forsterker til ett slikt sett er f.eks Focal FP2.150 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Skal det stå i 164en? Du kan jo kjøre helitaliensk med et Hertz HSK 165 frontsett på en Celestra FA2150, evt. en FA275 om du synes 2150en blir for dyr. ja vi har jo fått importør av Celestra nå:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneurysm Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hei igjen :) Takker for tips osv. Har hørt mye godt om Hertz, så det er et god mulighet :) Vet dog ikke om det er sant at man bør velge høytallere etter hva man hører på, men jeg er mest ute etter god lyd, ikke noe buldrende råneanlegg. Hører for det meste på rock, alt fra Nirvana til Jimi Hendrix. Er ikke den som spiller så veldig høyt så alle skal høre hva jeg hører på, men litt kvalitet i lyden på høy musikk har jeg ikke noe imot :) Hel-italiensk er vel ikke så nøye da dette skal i en Celica senere :) Men vil helst ha best mulig frontsett da jeg har 4k å bruke på det, og frontsettet er vel det viktigste delen også? :) Sier ikke at det Hertz settet er dårlig, men om de har noe bedre, gjerne Hertz til ca 4k ville det vært bedre :) Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hertz MLK 165 da er vel det det neste 1000 kr mere enn det du sa men, eller skal du ha 3 veis da får du et til 3500 i HI-Energy serien mille er den beste serien til Hertz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hertz MLK settet er meget meget bra, hvis du har plass til delefilterene som følger med så er dette settet for deg. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneurysm Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Frister med dette MLK setet, men har kun 4k å bruke da resten skal brukes på en skikkelig 2 kanals-forsterker. Blir vel det HSK 165 ser det ut som, men en ting til, er Morel Doction 6 bedre? (sikkert skrevet det feil men) Ser det ligger i min prisklasse, og har hørt at det skal være best, men får heller spørre dere som kan med dette :) Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 hvor masse skal du gi for forsterker? har en skikkelig god en som kanskje kan selges :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneurysm Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 ca 4-5k, noe mindre når det er brukt :) Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Dette er en klasse A/B forsterker som er 11 år gammel Orginal ekse og manual følger med den har vist bare blitt skrudd opp og ned igjen av en samler, den ble kjøpt av han for noen måneder siden så den har lagt i eske i Mange år ser veldig bra ut 2 x 150W in 4 ohms 2 x 300W in 2 ohms 1 x 600W in 4 ohms bridged Fuse: 2 x 30A Orion XTR2150 denne er på sjekk oppi horten før eventuel salg Selges: 2500,- + frakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneurysm Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Sikkert verdens DUMMESTE spm på forumet her, men har alderen noe å si? :P tenker da på nyere teknologi osv i dagens amp vs eldre amp. Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 hehe, ja. får 10 år siden ble forsterkerne bygd av fagfolk, nå til dags bygges de av maskiner :P hehe, neida. Det finnes mange gode gamle forsterkere, og det finnes mange nye gode forsterkere. Komponenter innvendig forsterkeren vil trekke på årene og gå sundt til slutt, men er det av høykvalitet holder det lenge :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 tror jeg har ombestemt meg skal ikke selges men du kan jo finne en forsterker til den prisen der som kan kjøre frontsettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneurysm Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Vurderer heller å gå for alt i samme merket, så det står mellom Hertz å Focal, men hva er best? Har hørt at Focal er litt bedre på rock/metall, stemmer det? Tenkte da å ha frontsett, sub, å 2 forsterkere! Hva syns dere er best? Må nesten spørre her da jeg ikke har muligheten til å høre hva som er best å slikt :/ Siter Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000 Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg