**AF** Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Heisann.. Vi er en gjeng på 24 gutter som har kjøpt oss en russebuss av mod.... Vi har noen sprørsmål ang. bygging av bussen innvendig og trekke setene i sky(fake skinn)og sette på setebelter.. - innvendig: vi lurer på hvilke vinduer som man dekkefor og hvordan vi kan dekke disse på best mulig måte. (har spikra på noen kryssfinèr plater de bakerste rutene, men vet ikke om dette er gjort riktig og i forsvarligstand.) -Vi har tatt ut setene nå, men må jo sette dem inn igjen og da lurer vi på om vi bare kan borre nye hull og skru dem fast. vi vil ha dem i sittegrupper og da vil de to setene som står med ryggen mot hverandre stange, hvis vi bruker de samme hulene som er frafør. - har noen her inne noe peiling på hvordan man skal trekke om seter? hvor lang tid det vil ta? Eller hvor mye noen skal ha for det? -vi skal ha 24 seter i sittegrupper.. sitte gruppene blir delt opp i 2 og 2, med 4 stoler i hver sitte gruppe. Det vi har hørt er at vi må sveise på en ekstra jern stang imellom setene for at den "klipsen" til setebeltet skal kunne ha noe å festes i. er dette riktig? kan noen gjør dette for oss? (selvfølgelig mot betalig!!) hvor mye vil dette koste, for beltene og utførtjobb? Det trur jeg var det hele, men det kommer sikkert flere spørsmål seinere:P Takker for alle gode svar fra dere som kansje har hvert på russebuss før eller kansje kan litt om dette? Mvh Andreas Feiring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Hoho.. dette minner meg om russetiden til flere jeg kjenner fra i fjor.. brukte NOEN timer på den bussen gitt.. både og kjøre og fikse ting og tang for dem. Trekket til setene deres må være av flammehemmende stoffer. Dere vil ikke få godkjent setene om dere bare tar hvilket som helst stoff. så når dere har valgt stoffet dere ønsker, så ta en liten bit av det og tenn på. stopper det med en gang så blir det godkjent. Har dere ikke noen mødre på bussen deres som kan hjelpe dere med å trekke setene da? Når dere skal dekke til rutene, så vil jeg anbefalle dere å tenke både hva som er pålagt, og hva som faktisk lønner seg. Du er pålagt å ha vist mange nødutganger i en buss. enten i form av vinduer, dører eller GODKJENTE takluker. Lønner seg alltid å ha litt flere nødutganger enn det loven krever. for den dagen man faktisk trenger dem, så blir det fort kaos med 24 fulle gutter. Vet om noen busser i fjor som ikke hadde nødutganger etter bakdøra. der var alt spikra igjen med planker og plater. hva gjør du da om det begynner å brenne i miksepulten og baren ved bakdøra ? det med at dere ønsker å flytte på setene, så vet jeg ikke om dette er lovlig lenger. Husker i 2004 når jeg var russ, så måtte man godkjenne bussen sin før en viss dato for at man kunne få sidestilte seter. hvordan det er med sittegrupper og feilvendte seter vet jeg ikke, men det finner du fort ut ved å spørre ditt lokale biltilsyn og/eller høre med de fagpersonene som ofte kommer på skolene deres og prater. De har mye viktig å si. Når dette er sagt, så vær forsiktige med hvem dere ringer og spør om hjelp til bussene deres, selvom dem er sammarbeidspartnere med russebuss så er det ikke alltid de har like ærlig hensikter. mange som skor seg bra på bussen. har flere eksempler på dette. Om noen mener dette er feil eller mangler noe, så fyr løs. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg