Blanklaks Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Tok en test med VAG-COM i da og fikk feil på motor er desverre ikke så god i engelsk så håper det er noen her som kan hjelpe meg og forklare hva dette er VAG-COM Version: Release 409.1-US Chassis Type: 31 - VW Passat B3 Scan: 01,02,03,08,15 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 8D0 907 558 S Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D01 Coding: 04201 Shop #: WSC 05314 3 Faults Found: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1559 - 35-00 - Please Register/Activate 16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Readiness: N/A her er hva jeg fandt på feilkoden Possible Symptoms Throttle Body Adaptation not performed Possible Causes Idle Switch Open or Open Circuit Throttle Valve sticks and won't close Speed Impuls from Engine Speed Sensor (G28) recognized Possible Solutions Perform Throttle Body Adaptation Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Ingen som gidder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Ingen som gidder Er vel ikke det at ingen gidder me at ingen vet, er ikke så mange som kan kodene i vag-com. Men vet at det står i enkelte store forum hva forklaringene på de forskjellige kodene er. Men når det gjelder det du legger frem her så betyr: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings At det er noe galt med det som trolig er spjledet på innsugsmanifolden som er elektronisk styrt. Det står at det ikke vil lukke seg og henger igjen. Dra av innsugsslangen og se om du ser noe, evnt smør opp litt og prøv å rør litt på spjeldet manuelt. Mere en det har ikke jeg peiling på. Resten av kodene du la frem må du ha registrert programvare for å lese, eventuelt google feilkoden å se om du finner svaret i et forum. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Er vel ikke det at ingen gidder me at ingen vet, er ikke så mange som kan kodene i vag-com. Men vet at det står i enkelte store forum hva forklaringene på de forskjellige kodene er. Men når det gjelder det du legger frem her så betyr: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings At det er noe galt med det som trolig er spjledet på innsugsmanifolden som er elektronisk styrt. Det står at det ikke vil lukke seg og henger igjen. Dra av innsugsslangen og se om du ser noe, evnt smør opp litt og prøv å rør litt på spjeldet manuelt. Mere en det har ikke jeg peiling på. Resten av kodene du la frem må du ha registrert programvare for å lese, eventuelt google feilkoden å se om du finner svaret i et forum. Hei Takk skal du ha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Har hørt at dette er en vanlig feil etter at batteri har vært frakoblet. Man må da calibrere gass-spjeld motoren på nytt. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Har hørt at dette er en vanlig feil etter at batteri har vært frakoblet.Man må da calibrere gass-spjeld motoren på nytt. Er dette noe man kan gjøre selv eller må det gjøres på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Må gjøres på verksted. Skal inn med min i morgen. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Må gjøres på verksted.Skal inn med min i morgen. Ok takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg