Gå til innhold

Skal kjøpe bil snart, hjelp?

Ranger emnet

SpotOn

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens, jeg er helt ny på dette forumet.

Ja, OnTopic, jeg skal da snart kjøpe meg bil, og er derfor litt interessert i å få innspill fra andre parter.

I starten tenkte jeg biler som BMW 3-serie osv, biler med bakhjulstrekk, men så er det slik at; er det virkelig nødvendig?

Hører at folk sier at framhjulstrekk er feilhjulstrekk, men flesteparten av bilene som blir laget har jo framhjulstrekk:hvaskjera Og hvordan er det f.eks å forsikre en 3-serie?

Tenker altså på en bil som har litt trøkk (ikke for slapp), manuell gir, gjerne som ser litt bra ut og som IKKE koster over 60 large.

Litt dårlig forklart kanskje, men ettersom "chatten" kommer seg blir alt sammen sikkert mye mere spesifisert. Kan ikke noe sinnsykt mye om bil, det er derfor jeg spør her :)

- SpotOn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevlingbiler er INGENTING galt med!

men det er av ogtil litt "gøy" med bakhjulbiler...

jeg syns du burde tenkt på andre ting enn om bilen har F eller B trekk som din førstebil ...

du må tenkte hva som er billig forsikring, deler, veldikehold, om du har et sted å mekke på hvis noe skjer og slike ting...

men pris er også viktig faktor, men i dette tilfellet kan du få mange fine biler til den prisen .

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som kan gi deg bilråd her, men tviler egentlig på at du får særlig lure råd. Er alltid noen som skal reklamere for den bilen de har eller den bilen de selger.

Se litt på statistikker. Hvilke biler er sikrest? Hvilke biler er mest holdbare?

Velg deg ut noen biler du kunne tenkt deg, og les litt på de forskjellige merkeforumene. Er ofte mer lærde folk der enn her. Sjekk ut deletilgang og forsikring FØR du kjøper bil.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Japse = holbarhet

2. Rwd må du nesten ha, tenkte slik du tenker nå, om rwd virkelig er nødvendig, og for å svare på spm'et ditt, JA. Spesielt om du er bilinteressert.

3. Angående hviken bil, hmm, hva med mr2? link: AutoDB.no

Mr2 er noe jegs elv vurderer for tiden, fin maskin kan trimmes lett, rwd, 2 seter, pent utseende, toyota, etc etc. ;)

edit: enda en bil, litt penere: AutoDB.no

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bakhjulsdrift er hypet opp så mye som det går an..

Jeg har hatt masse biler med forhjulsdrift, men den siste nå er en E36 3-serie.

Greit nok at det er litt gøy når snøen kommer.. men dersom du ikke har en M3 så vil du ikke få noe spesiell glede av dette resten av året..

Og uansett? Hvem vil spinne opp alle dekkene sine? dekk er dyyyrt!

Men uavhengig av trekk, jeg er veldig fornøyd med 3-serien min.

For meg er BMW og Volkswagen det det vil gå i forover tenker jeg.

Bare et tips: Hold deg til Tysk!

Greit nok at japsebilene holder for alltid.. men det tyskerne taper på dette tar de igjen på kvalitetsFØLELSE, kjøreglede, komfort og design.

Dette er spesiellt synlig på interiør.. japsebiler er så sykt cheap inne i, alltid.

Så for å avslutte.. jeg ville nok anbefalt en Golf kanksje? 3-serien er det vanskelig å få et godt eksemplar av til den prisen. Med mindre den har gått 250 000 km og selges av Omar Abdullah.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bakhjulsdrift er hypet opp så mye som det går an..

Jeg har hatt masse biler med forhjulsdrift, men den siste nå er en E36 3-serie.

Greit nok at det er litt gøy når snøen kommer.. men dersom du ikke har en M3 så vil du ikke få noe spesiell glede av dette resten av året..

Og uansett? Hvem vil spinne opp alle dekkene sine? dekk er dyyyrt!

Men uavhengig av trekk, jeg er veldig fornøyd med 3-serien min.

For meg er BMW og Volkswagen det det vil gå i forover tenker jeg.

Bare et tips: Hold deg til Tysk!

Greit nok at japsebilene holder for alltid.. men det tyskerne taper på dette tar de igjen på kvalitetsFØLELSE, kjøreglede, komfort og design.

Dette er spesiellt synlig på interiør.. japsebiler er så sykt cheap inne i, alltid.

Så for å avslutte.. jeg ville nok anbefalt en Golf kanksje? 3-serien er det vanskelig å få et godt eksemplar av til den prisen. Med mindre den har gått 250 000 km og selges av Omar Abdullah.

Lykke til!

:pray meget godt skrevet

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Volvo 940. Stor, pratisk, ok rimlig forsikring, holdbar og rwd..

Deler er det veldig bra tilgang på, og er forholdsvis rimlig.

Skal du ha litt futt, kjøp en 940 LT el. Turbo.

Ungå ungdomsbiler, så kommer du langt:) Spessielt gamle BMW ungdomsbiler.

EDIT: Evt. 740, penere spør du meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider