Drunken_M Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Jeg har nå lest at Blow off/Pop off er skadelig for B5 1.8T Er det veldig dumt av meg å bruke en Turbo XS Blow off da? Er det bare resik ventil som er bra å ha på disse motorene? Lurte også på en ting, hvordan får jeg en slik flerre lyd, isteden for bare whooosh lyd? Slik: YouTube - Nissan 200SX turbo awesome blow-off sound Også lurte på liten ting til, går det å stille på orginal wastegate? Eller må jeg ha Boost controller for å stille opp trykket? Tusen takk for svar:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Kjør resirk og åpent luftfilter, da får du fin lyd;) Anbefales å kjøre resirk på disse motorene ja... A.J. Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Ok, men får sånn lyd da? Skjønt nå at man får sånn lyd om tar av vakumslangen til Blow off'n. Men er det skadelig? Og mye koster de resirk ventilene i norge da? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 du blåser lufta rett i turbo da.. så det er skadelig. over tid. man får alt tøff nok lyd med resirk. høres ganske likt ut som å kople den fra... nesten samme lyden.(Du må ha åpent filter da. kjøp et billig uten olje, vibrant e.l. og bytt ofte istedet for dyre KN/green/piperkross med olje som ødelegger LMM.) kjøp en hybridventil hvis lyd er alt. ikke det beste, men er ikke skadelig og du kødder ikke alt for mye med luftmassemåleren. Forge Hybrid Valve Du må ha boostcontroller for å stille trykket, men da kopler du samtidig bort hjernen sin mulighet for å stille ned trykket selv, hvis det skulle være noe feil..(nødmondus) Bare søk her, masse info=) Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Da har jeg skjønt litt av disse tinga, så kjøper en resirk ventil. Men har ikke så mye penger, så lurte på om en slik ville fungere? eBay Motors: BYPASS VALVE AUDI A4 A6 TT S4 VW PORSCHE TURBO BOSCH (item 230216504596 end time Jan-31-08 10:48:26 PST) Og forresten er bilen chippa til 195HK, om det gjør noe spesiell forskjell. Og er det mulig at forbruke blir bedre da, hvis er slik at bilen får for feit blanding med en vanlig dump? Takk:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 den resirken skal vel fungere helt fint, men du skulle tatt en titt på den nye Forge ventilen som både er åpen og lukket! den er tilpasset vag 1,8t motorene Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Ok, har lyst veldig lyst på Forge Hybrid. Men har ikke råd nå, vil bare ha på en som ikke er så skadelig først:P Men de deffekte orginal ventilene, hva skjer med de siden de blafrer? Jeg tok av vakumslangen til blow off'n igår. Da fikk jeg den lyden. Hva kommer det av? Og er det skadelig? Vil egentlig ha sånn blafre lyd :P Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Mye koster den orginale returventilen da? Noe som vet det? Hos Audi eller et annet sted. Takk :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 når de er deffekte vil turboen stoppe litt opp å er nok dette som lager lyden er jeg redd Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Ok, men noen som vet prisen på orginal returventil? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.