Tuscani Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hei dere, vurderer og investere i en BMW 320 fra ca 2000. Jeg har ikke sett meg ut en spesiell bil,derfor ønsker jeg tips om feil å slikt som jeg burde se etter. Blir mest sansynlig import, men dette er ikke avgjort siden jeg har en riskoker jeg må selge først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Fra september 2000 (som 2001 modeller) kom disse med 170hk 2.2liters motorer. Så det er STOR forskjell på en 320 2000 og en 320 2001. Men så er den facelift motoren også dyrere å importere også da pga hk og volumavgiften. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Skjønner, men har også sett litt på diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 150hk diesel motoren er visst bedre enn 136hk dieselen.. ser etter lik bil selv så følger med.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Noen som har fått med seg om det er noen spesielle feil på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Diesel pumpa var ikke bra på 136hk modellen mener jeg å ha lest. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caaatooo Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Noen som har fått med seg om det er noen spesielle feil på disse bilene? Rust kan være et problem; nederst på dører, panser (i falsen på undersiden av panseret) og på koffertlokket. Hvis bilen er nyere enn 6 år (og kjøpt ny i Norge?), så går dette på rustgarantien. Hvis ikke er det likevel mulig at dette kan bli reparert på goodwill fra BMW. Ellers er det vel vanlige slitedeler som det må sees hen til; bremser, foringer, drivverk, etc. Her som ellers kommer det vel mest an på hvor tett tidligere eier(e) har fulgt opp bilen. I bensinmotorer har 320'n sekssylindede motorer, både i den gamle (2,0 liter - 150 hk) og den nye (2,2 liter - 170 hk) motoren. Som diesel finner man en firesylindret 2,0 liters motor på 136 hk i de første modellene, og 150 hk i de siste (faceliftede) utgavene. For dieselmotorene har jeg hørt at sistnevnte er klart å foretrekke. Lykke til med valget! :D Siter [o] '12 BMW 520dAT M-sport [x] '09 BMW 520dAT M-sport [x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63" [x] '07 BMW 525iA M-Tech [x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik22 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hei dere, vurderer og investere i en BMW 320 fra ca 2000. Jeg har ikke sett meg ut en spesiell bil,derfor ønsker jeg tips om feil å slikt som jeg burde se etter. Blir mest sansynlig import, men dette er ikke avgjort siden jeg har en riskoker jeg må selge først. Hvis du er ute etter en 320td 2000mod så må jeg først og fremst si det er en meget god bil og veldig gode kjøreegenskaper, sommer som vinteren. Selv når elektronikken er kobla ut krabber den opp nesten hvor som helst om vinteren. Nå er jeg ikke helt sikker på om alle 320'ene har det samma fordelings systemet, men vekta er fordelt 50/50, så att den er en "baknapper" er ingen negativ side. Noe som ikke er så bra på bilen er rygge sensoren pga utsatt for vann.. men detta er jo tileggs utstyr da;) Flytter på seg også når man tråkker på gassen, men det er ikke no formel 1 bil heller.. chip er jo en grei løsning på detta og kan jo få 166hk.. Trenger ikke mere plastikk for å få den til og se bra ut, bare senk den + noen fine felger;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Det finnes så mye fine bodykit som BMW selv har levert bilen med, derfor har jeg lyst å finne en bil jeg ikke trenger å gjøre noe med. Samtidig som bilen holder seg stabil i verdi. Hvordan er service kostnadene på en slik bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Når kom faceliften på E46?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 kjøp med m-tech 2 pakke.. (facelift) så trenger du bare felger og senk.. faceliften kom i 2001 tror jeg.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik22 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Det finnes så mye fine bodykit som BMW selv har levert bilen med, derfor har jeg lyst å finne en bil jeg ikke trenger å gjøre noe med. Samtidig som bilen holder seg stabil i verdi. Hvordan er service kostnadene på en slik bil? Stemmer det;) mye fint og få vettu;) men service fikses himme vettu;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Når kom faceliften på E46?? Facelift e46: Utseende: Sedan: September 2001 som 2002 modeller Coupe: April 2003 Motor: 320: Tidlig 2001 (Både sedan og coupe) 318: September 2001 som 2002 modeller(Både sedan og coupe) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Det er en ting å ha lyst på en 320, en annen ting er og få plass:helpme: Stakk innom Trondsen å titta på en 320 i dag, og til min store skuffelse, kunne jeg ikke strekke beina helt ut :( er bare 187cm høy :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik22 Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Det er en ting å ha lyst på en 320, en annen ting er og få plass:helpme: Stakk innom Trondsen å titta på en 320 i dag, og til min store skuffelse, kunne jeg ikke strekke beina helt ut :( er bare 187cm høy :( hehe får kutte ned på grøten te hu mor og slutte og vokse for 190 er ikke bare bare;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg