Gå til innhold

Svak tikking i forstilling

Ranger emnet

Kristian_E

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hører en svak tikking i forstillingen i min A4 95 mod når jeg svinger. Når jeg kjører rett frem hører jeg ingenting, så det må være noe som kommer når bilen belastes i sving. 3 av 4 av bærearmene foran er byttet, tidligere eier mente denne lyden vil forsvinne om jeg byttet den siste. Jeg skal bytte den, men vil gjerne vite om lyden kan komme fra noe annet jeg også fikse i samme slengen!

Lyden er litt mer markant når jeg svinger til høyre, så jeg tror det er noe rusk på begge sider. En kompis var under bilen og kikket, og han trodde det var noe med drivknutene, men dekslene der var hele, så det kunne ikke ha kommet støv og skit inn dit allikevell. Han trodde da det kunne være at bærearmene måtte etterstrammes, noe han måtte gjøre på sin BMW når han fikk samme lyden bare mye høyere. Problemet er at hans var så løse at han kunne bevege på sine og dermed skjønne at det var de som var problemet, mens mine er så faste at vi hvertfall ikke klarte å bevege på dem med håndkraft.

Håper noen har noen ideer om hva det kan være!

Mvh.

Kristian E.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er nok desverre endeleddene dine som synger på siste verset. Så du om det var lekkasje på mansjettene? Uansett, på tide å bytte... Har hatt samme problemet på begge akslingene fremme, blir bare verre.. og ender opp med kakling.

Om du vil de skal vare noen mnd lenger, kan du evt. ta de ut, snu de, rense de i diesel og grise de opp på nytt -med nye mansjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider