Gå til innhold

Bremseproblemer?

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til at bremsene på Golfen har oppført seg litt rart..kjører man veeeeldig sakte så føles det som om bilen stopper pga bremsene slår inn...ikke veldig lett merkbart men merka det da jeg stod i køen på mc'ern :p

så var jeg i Oslo i helga..kjørte en del rundt pga flytting..det begynnte å skurre mer og mer i høyre framhjul..som om noe gikk innpå hjulet stort sett hele tiden..når jeg svinger så bråker det enda mer..fortsatt som om noe ligger innpå hjulet..eller skiva..da jeg gasser på og skal gire så kommer det en "dunk" lyd i det jeg slipper gassen..

dette skader ikke farten i den grad at jeg legger noe særlig merke til det, annet enn ulydene.

Noen som har noe peil på hva dette kan være? Har hørt med Ascona, og han har gitt meg et svar som jeg tror kan være riktig..vil bare høre med resten av dere også.Er dette noe jeg bør fixe selv? jeg får veldig billige deler fra før..

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noe av det samme problemet på en Taunus til en jeg kjenner..han fikk den ikke opp i andre fordi bremsene stod på sitt stort sett hele tiden..endte med en hel del røyk og RØDE skiver..var faktisk mer morsomt enn du tenkte på hvor farlig sånt egentlig er..lagde helvetes kø i Sarp med MASSE røyk bak..haha! :D

men Ascona nevnte noe om noen fjærer i Calipper'n..kan dette stemme?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nogenlunde slik problem på caliptern bak, etter at bikjka pissa ned caliptern min tre ganger daglig begynte den å ruste og bli dårlig.. endte med at den pressa klossene mot skiva og bilen lugga lissom når jeg trilla forsiktig.. og at jeg brukte utrolig mye klosser på den siden.. og hver gang det regnet så var dekket og hele felgen tørr, uansett hvor mye det regnet og sprutet på dem.. hehe :D Bytta caliptern, og da var det fikset

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes besynderlig likt ut som problemet jeg hadde når hjullageret på min holdt på å gå til helvete. jekk opp bilen og sjekk om du får flytta noe på spes på hjulet. i mitt tilfelle fikk jeg flytta hele hjulet fram og tilbake 10 cm på det verste.

siden klonke lyden var der når du slipper virker det som det er noe løst og da gjerne lageret. vil også gå tregere hvis lageret er slitt. hens motstand og du merker det når du kjører sakte.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm.. Kommer sånn piping fra min også.

Kansje jeg skal ta en sjekk på hjul lageret.

Kan hjulet virkelig dette av?

EDIT: Når jeg nå leser posten, og du skriver att det kommer dunk og klank og slikt, så skal jeg ta en titt på calippern min først..

Kommer mest når jeg svinger, så JA. det er klossen som er innat

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det bare er lyd når du svinger så tyder det jo på at lageret er rimelig slitt. hjulet kan teknisk sett til slutt dette av. men du rekker å stoppe før det triller forbi bilen liksom.

lageret mitt hadde delt seg i tre biter. så var ikke noe hold i det.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

skvatt litt. hadde jeg kjørt 1 km til så hadde det detti av.

detti av. hmmm det er hjulet foran vi snakker om???

jeg tror at det skal mere til før at hjulet detter av......

da må rive drivknuta igjenom fjærbeinet.

det skal veldig mye til......

wtf?

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider