Gå til innhold

Volvo 240 GLE 1986modell "Black Shadow"

Ranger emnet


240sigv

Anbefalte innlegg

240 GLE -86

Sort Interiør

Servostyring

B230A med trimkam

M47 Girkasse

1031 Bakaksling

_________________________________________________________

Bilen kjøpte jeg sommeren 07

Den var den tid Rød og original

Ble med tiden lakkert Oransj,fikk seg hvite blinklys hele veien rundt og i tillegg hvite bremselys,kom også på skiltramp mellom lyktene. Senkesett ble halvert pga min høydeskrekk, understellet fikk seg nye foringer bestående av kun Powerflex foringer.

Motoren var fortsatt seig og brukte litt vann,så den fikk seg ny topp pakning,toppen delvis overhalt,monterte også i en trimkam,ny vannpumpe,alt av tenningsdeler nytt,ny registereim,nytt batteri,nye reimer,ny og kraftigere spenningsregulator. Forgasseren fikk også seg en runde med nytt membran og nål. Også fått på delvis nytt eksosannlegg.

Vurderte en stund å selge den for å få meg 245,men tanken glapp.

 

Så prosjekt Black Shadow:

Bilen skal lakkes Matt Silke svart og Bross kit som skal lakkes Blank svart. Skal også montere på Classic vinge, Snow caps og lyktespoilere (Ikke dem som går langs ned)

Motorrommet skal få en real makeover med mye chrome detaljer og stålspunnete detaljer.

Felger tenkte jeg å få meg R-felger, men ikke bestemt.

Bilstereon skal bygges ordentlig, med nedfelte diskanter dash,mellomtoner i utbygde dørsider,opphøyd hatthylle med dobbel bakrefleks i midten,subkasse bygd under hatthylle, forsterker og batteri til stereo i brønnene.

Kommer sikkert mere etter hvert.

 

Noe bilder av bilen :

DSC00091.jpg

DSC00092.jpg

DSC00016.jpg

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

DSC00020.jpg

DSC00011.jpg

 

Litt eldre bilder:

 

03082007315.jpg

03082007314.jpg

03082007310.jpg

03082007303.jpg

03082007300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha bilen så lav må du i hvert fall få hjulene litt lengre ut enn midt under bilen! :D På med emblem i grillen også. Skal du virkelig legge masse tid og penger i den a-motoren? :scared

 

Vel,skal ikke bruke stålfelger da.. Skal ha R-felger på.

Skal ikke ha nå versting motor,skal bare se fint ut i motorromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det denne som har stått lenge til salgs på autodb som er rullemalt? silkesvart bil med svart blank styling hørtes jo ikke bra ut. skal du lakke den på et lakkveksted? eller gjøre det selv?

 

Nei,det høres vel ikke bra ut. Men du har vel heller aldri sett en 240 sånn,så ser ikke vits å kommentere sånt.

Skal lakkes på verksted ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår