kvilvang Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 hei.. har tenkt å kjøpe en 1992 bmw 320 som det er byttet motor på. selve bilen har gådd 245km, men motor og understell er tadd fra en lignende e36 320cab, som har gådd 116km. alle bremser er skiftet, og bakdifen er også ny.. hva er det jeg må passe på ved et slikt kjøp? noen deler som begynner å bli slitte? f.eks girkassen, forstiling+++? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 hei.. har tenkt å kjøpe en 1992 bmw 320 som det er byttet motor på. selve bilen har gådd 245km, men motor og understell er tadd fra en lignende e36 320cab, som har gådd 116km. alle bremser er skiftet, og bakdifen er også ny.. hva er det jeg må passe på ved et slikt kjøp? noen deler som begynner å bli slitte? f.eks girkassen, forstiling+++? kammene Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Foringer vil koste litt tid og penger om ikke dette er byttet på en stund. Ellers ville jeg tenkt litt på hvem som har gjort motorbyttet og hvor grundig dette er utført. Lykke til med handelen! :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvilvang Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 takk for svarene. han jeg skal kjøpe den av var på eu-kontroll i dag, og måtte bytte et par foringer i forstillinga, så nå skal det vel være ett trygt kjøp. eneste som mangler er at han får dokumentert km.stand på ny motor... men er det registerkjede eller reim på en motor av denne typen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 På m50 motoren skal det være kjede. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvilvang Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 takk for infoen. var det jeg trodde jeg også.. samme serviceintervall på kjede som på reim eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Nei, Kjede trengs ikke byttes på godt og vel 250 000 km! Og selv da trengs det ikke byttes med mindre det er behov for det. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg