Gå til innhold

kjøpstips for 100/200 2,2 TQ/Q

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Heysann.

 

Sitter å stusser på å kjøpe meg 100 el 200 med 2,2 TQ eller 2,3Q...Greit å skru på, "ca" rimelige deler, og har en følelse på at "diff-lock" knappen(e) må være tidenes billigste lyst-sentrum for leking på isen;)

Er ikke snakk om NOE annet enn quattro-versjonene...da kjøper jeg heller toyota corolla, hehe.

Skal bruke bilen som en "bruksbil", med muligheter for å trekke no på henger, og leke seg litt på isen iblandt. Kommer til å gå maks 10 000km i året.

 

Hvor slitesterke er turbo og motor-komboen her i trimmet og urørt tilstand?

Hvordan er 2,3E-motoren?

 

Hvor robust er driv-verket? Hører at diff-bytter ikke er uvanlig på en del Audi 90 Q når de passerer 200 000... dyre greier?

 

Noen spesielle steder disse ruster?

 

Mye el-feil?

 

Andre tips, tas imot med glede;)

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår