yengis Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 lurer på om noen kan hjelpe meg litt med et oppsett til min volvo 240. har tenkt å bestille en soundmagus x-1502 forsterker fra komplett.no, har hørt at den er bra i forhold til prisen. Komplett.no - SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt, Forsterker til Subwoofer vil denne forsterkeren klare å drive 2stk dynabel dy9412 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=106&gid=103 ELTEK AS eller 2stk dynabel dy9812? ELTEK AS evt. 2stk kicker L7 12" 2x4ohm www.megabillig.no MEGABILLIG AS kom med tips til andre subber som passer til denne forsterkeren. planen min var å slippe billig unna med et brukbart resultat. hadde tenkt å lage en portet kasse, og ha porten inn i armlenehullet som er i bakseteryggen. hvordan vil dette bli? hvis jeg kjøper dynabelsubber, synes jeg det hadde vært tøft å lage ei kasse med magnetene ut.. lurer dermed på hvordan volumet på en slik kasse skal være i forhold til hvis magneten er inni kassa. går det å ha portet kasse med magneten ut? eller bør jeg da lage en lukket kasse? når man snur elementet skal vell + og - kobles motsatt? på forhånd takk :) Yngve Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Det er ganske stor forskjell på de suben der, og DY9812 er den helt klart beste... 45liter reflekskasse skal den ha, og kasseforslag finner du her: http://www.mamut.net/dynabel/dy9812_datablad_ny.pdf Forsterkeren blir i minste laget til 2 sånne, så jeg foreslår at du kjøper en x-3200 isteden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 fasongen på kassa har vell ikke noe å si sålenge volumet er riktig?... med tanke på spesialbygget kasse til bilen. har det noe å si hvordan vegg bassrefleksrøret sitter på? Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Fasongen har lite å si ja... er åsså det samme hvor du setter refleksrøret, bare det får riktig lengde, og riktig avstand fra vegg innvendig... ser eltek har tilbud på DY9815, så da er det vel like greit at du kjøper dem, hvis du har plass..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 nei, har bare 315mm høyde å gå på under hatthylla.. så d må bli 12", da det går akkorat. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg