martinselj Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Bilen selges slik den står nå på grund av mangel på tid og penger =( Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 har en kamerat med en orginal 900 16v turbo! og han lure på kossn du stille opp turbotrykket.. stille du det på wastegaten eller? va det masse stress å montere ladeluft kjøleren i framkant? Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 da var jeg i gang i jenn. har endelig skaffet meg jobb. faktisk to:D så nå har jeg begynt forr fult med bilen i gjenn. ny APC med teilnehør montert. nye plugger montert. ny eksos ligger klar til montering. har ribbet bilen invendig og fjernet alt av rust og fådt lakert bilen innvendig=) så nå går bilen så fint så den aldri har gjort. ny turbo blir bestilt så fort så lønningen kommer på konto:) Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 da var jeg i gang i jenn.har endelig skaffet meg jobb. faktisk to:D så nå har jeg begynt forr fult med bilen i gjenn. ny APC med teilnehør montert. nye plugger montert. ny eksos ligger klar til montering. har ribbet bilen invendig og fjernet alt av rust og fådt lakert bilen innvendig=) så nå går bilen så fint så den aldri har gjort. ny turbo blir bestilt så fort så lønningen kommer på konto:) Ååååå, gode nyheter :D:D:D Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 da var hathylle svart^^ og bagasje romm færdig lakert:D så er det bursdag 6.juni så etter det blir det bestilling av ny turbo:ratatatat Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 da var hathylle svart^^og bagasje romm færdig lakert:D så er det bursdag 6.juni så etter det blir det bestilling av ny turbo:ratatatat Pictures :D Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 tok MASSE bilder i dag:D kommer så fort som bildene er inne på datan Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 i dag har jeg vasket litt og samlet kabler og ledninger med blåe samle strømper, bra for orden's skyld. og da at det skal se litt bedre ut=) Her kommer det bilder skal du se;D har enda mere på lager som kommer i morgen :ratatatat før vi begynte å samle kabler. etter. så var det å begynne å montere=) ny vasket og fint. *donk donk* *donk donk* måtte ut å ta noen bilder av dyret^^ ny 3" eksos kommer i morge:D Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 det brune er IKKE rust....er faktisk anti-rust middel som ble smort på etter nedpussing. Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Detta kommer seg !:thumb Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 detta liker vi!! :) bynne å ordne sæ!! Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 ja jobber for harde livet for å få den i go stand. hadde håpet å få den i såppas stand at jeg fikk tatt den til ACR på sommer treff 13,14 og 15juni:) men må ha meg turbo da....noen så vet av en som selges?:D Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 da var ny eksos montert og bongel på bagasje lokket rettet og grunnet. har i tilleg isolert bagasje lokket slik at det er null skrangling og ulyder når jeg spiller musikk=) Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Er det faktisk mulig å anbefale å bytte olje hver mnd ? Da hadde jeg aldri giddi saab. Også har jeg hørt det er ett helvette å bytte clutch Det er super lett å bytte clutch på gammel saab:) Bare å ta av plast driten som sitter over, så tar du en et gammelt bremserør eller liknende bøyer det slik at du kan legge det så "fingrene" på trykkplata blir låst så du får større mellomrom mellom slavesylinderen og trykkplata. Får å få inn bremserøret må du tråkke inn clutch`n. Deretter skrurer du løs slavesylinderen som sitter på motsatt side av clutch`n og så skrur du løs trykkplata så er det bare å dra ut alt sammen:) Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 ja har hørdt folk si at det er utrolig lett å bytte clutch på gammle saab'er. har enda ikke hadt råd eller tid til å bestille ny. men det kommer med tiden. først skall jeg ha ny Turbo. evt større fra garret eller GReddy. noen som har noe till salg? eller tips?=) Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg