oletider Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 hei, fikk et tilbud om ei sierra stv. vet ikke modell, men er vartfall orginalt med dohc motor i:) eu-ok til des. neste år. 2 sett nesten nye pigg dekk og 1 sett nye sommer dekk. masse spinne dekk også:) men topp pakningen er gåen:( mye jobb og bytte? hvor får jeg kjøpt billig topp pakning? noe anna som bør byttes samtidig? trenger svar litt fort enkli;) Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Er topp pakkningen gåen, så er nesten sikkert hele toppen gåen... Spinne dekk er ingen vits, for det der er ikke en herje bil ;) Mye må du gi for bilen da?? jeg har en 91 mod sierra stv, som også har def pakkning... men jeg har en bra byttemotor også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 3000 Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Hvis bilen er hel og fin da, så er det jo greit.... men det er sikkert like greit å se seg om etter en ny motor med en gang... jeg ga 2000,- for min motor ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Powered By Ford Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Toppen er sikkert som en banan, ganske mye arbeid og gjør noe med det. Men ha du peiling så kan du sette i en ny maskin (SOHC f.eks.) og sveise sperr...da har du en gøy bil! ;) Siter Taunus Coupe 72' (Prosjekt) Ford Taunus GXL 73' Ford 17m 70' Ford Mondeo Stv. Ghia 97' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 er det stress få i en is maskin? tenkte enkli det var en grei pris jeg, men hvis jeg må stresse mye med å få en anna motor gidder jeg ikke, skulle bare ha en grei bakhjulstrekker som første bil jeg:) begynner og haste litt nå Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 har kjøpt den nå:) noen som har en plan for hvordan jeg skal gå frem får å bytte topp pakning? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Av med toppen, og få den trykktestet... er den lekk, så må du ha ny.... ikke lekk, så planer du den, sliper ventilene, monterer nye tettninger, og skrur den på igjen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 må alt dette gjøres? kan jeg ikek bare skru av toppen, skjekke at toppen er plan, montere ny topp pakning og sette den sammen? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 er det mye jobb å få inn en sånn is motor? den modellen som kom før dohc vell? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 må alt dette gjøres?kan jeg ikek bare skru av toppen, skjekke at toppen er plan, montere ny topp pakning og sette den sammen? Regner med at den minst må planes ja... er også stor sjangse for at den er sprukket... men du kan selvfølgelig bare bytte pakkningen, og håpe på det beste... Når det gjelder å montere ohc motor, så kommer det ann på hvilket ledningsnett som sitter i bilen din... noen få har nett som er plug & play, bare å bytte til motorledningsnett fra ohc.... andre så må du klippe ledninger, og skjøte igjen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 stress stress stress:P men satser på at jeg bare kan plane toppen og skifte pakning;) men er det ikke stress å få de drevan og kjede på riktig plass igjen? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Skal du bytte til IS motor så blir det en god del mere jobb en å bytte pakning.. Men husk det er litt jobb med dohc motoren.. Kan du ikke skru så ikke gjør det sjøl. Hvertfall få timinga riktig på kammene.. Står godt beskrevet i haynes boka.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 ok, men onkelen min har en scorpio 2 liter ståans, tror det er dohc motor i den, passer den rett over da eller? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 ok, men onkelen min har en scorpio 2 liter ståans, tror det er dohc motor i den, passer den rett over da eller? Kommer litt ann på årsmoddel, men den passer mest sannsynlig ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg