Dammed Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Jeg har 50 mm2 kabler fra batteriet foran i bilen bak til forsterkeren i bagasjen. Har trukket + og - kabel. Frontlysa blinker når jeg skrur opp lyden. Spm'et mitt blir da, holder det å bytte til et HC1400 batteri foran, eller må jeg ha et til batteri bak? Har en Hifonics ZXi 6006 forsterker som har en sikring på 60A i bagasjerommet. Når jeg oppgraderer anlegget så skal jeg ha flere batterier bak, dette er bare midlertidig. edit: + 50 mm2 kabelen er ca 6 meter lang. Og - 50mm2 kabelen er ca 4 m lang. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Det skal egentlig ikke kunne blinke i lysene av en såpass liten forsterker... Finn multimeter og mål spenningsfall over div kabler, spes foran med batteriet. Og så kan du måle spenningen på forsterker mens du spiller så det blinker. Sammenlign med spenningen på batteriet. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Og hva skal jeg gjøre med de dataene? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Du kan jo f.eks. legge de ut her, så kan du få hjelp til å finne feilen... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hehe ok. Så spenningen over batteriet og ved kontaktene til forsterkeren. Ved lavt volum (når det ikke blinker) og ved høyt volum (når det blinker). Er det noen flere steder jeg trenger å måle? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Mål også over de kablene det går mye strøm i under panseret. Dvs. batter-chassi, batteri-dynamo osv. Skal ikke måle fra + til - (chassi), men fra den ene enden av kabelen til den andre. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 ok, poster svara her i morra. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 husk også å oppgradere jordkabelen mellom batteri og chassi. så den ikke blir for tynn. og evt. pluss kabelen mellom dynamo og batteri.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Har planer om å gjøre det. Bare litt kronglete i motorrommet mitt... Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg