Gå til innhold

Erfaringer med dynabel DY9412 subb og bf4501 forsterker og andre alternativer?

Ranger emnet


RallyBonde

Anbefalte innlegg

Hei

Leter litt etter anlegg til bilen og tenker på 2stk av dynabel sine DY9412subberhttp://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_150_152&products_id=1839, også sett litt på Pioneer TS-W3001D4 http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=697

 

Er pioneer subben verd de 500kr ekstra? Eventuelt andre alternativer?

 

Tenkte og drive hele greia med dynabel bf4501 forsterker

http://www.mamut.net/dynabel/subdet302.htm

 

Håper på bass med litt trykk i og ren dyp lyd :)

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok heller satsa på pioneer subben gitt :) da får du også kobla ned i 2 ohm og utnytte forsterkeren bedre :)

 

Er ikke noe problem å koble Dynabel subbene i 2 ohm heller da. De er jo hver på 4ohm, og han hadde tenkt seg 2stk, parallellkoble og vips 2ohm!

Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. Dynabel er kjennt for å ikke skryte på seg noe.

Du kn tyne utstyret dems ganske mye lengre enn hva som står på papiret.

Brokoble en 4ohms forsterker fra dynabel ned i 2ohm som er utenfor spesifikasjonene går helt greit. Ingen enorm varmeutvikling, men en enorm effektøkning og dynabel sine produkter spiller veldig kontrollert og pent.

 

Pioneer er også gode produkter, men jeg hadde valgt dynabel helt klart!

 

Har selv for tiden koblet opp en BF1702 amp på 2stk 10" 4ohms elementer, brokoblet paralellkoblet til 2ohm. Forsterkeren klarer å leverer 50A over tid med normal varmeutvikling. Det er bra for en liten tass som dette.

Og trøkket er enormt.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. alle "seriøse" forsterkere bør klare å levere ned i 1 ohm ;) dessuten vil jeg si at pioneer er noe bedre enn dynabel.. har dog ikke testet alt av hverken dynabel eller pioneer :)

 

at monoblokker burde kunne levere nedi 1ohm er jeg enig i... derimot er det ganske få 2-kanalere som gjør det;)

 

men hva slags lyd er det du er ute etter da mister? er det fin lyd, så ville jeg styrt unna pioneer'n.. dynabel har jeg ikke hørt på, så skal ikke si hverken a eller b om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår