bjirn Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Bytte til NextGenTel? Jeg har et eller annet ADSL Superdupermegamongoplus2+++ (skikkelig jalla navn, men husker ikke helt). 20 mbit ned (ligger stort sett på mellom 16 og 18 mbit) og 1,5 opp. Betaler 450 kr pr mnd eller deromkring. Tipper du har ADSL 2+ MegaFree.. Var det det het når det kom en gang i tiden... Har skiftet navn et par ganger i mellomtiden :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 1.Det er noen problemer med telenors linjer. Jeg har selv turbo abn fra dem. Som tilbudet sier 16mbit inn og 700 kbit ut eller noe. Har såvidt 9 inn. Men så kommer det med distansen fra sentralen igjen. Og regner med at mange her bor langt unna sentralen noe som igjen fører til at du mister noe hastighet. Hvis dette skulle bli ett stort problem, så kan du ringe telenor, og få avslag i prisen hver mnd. De kan heller ikke nekte, fordi forbrukerkjøpsloven sier akkurat dette. 2. Speedometer testene er den verste møkka som finnes på jord. Skal du sjekke hastigeten din sjekker du pingen din. ikke noe verre enn det. og glemte en ting til... Stjele signaturer er en skam...fy fy Sjekke pingen din er vel heller ikke noe en kan anbefale. Trenger ikke være riktig det du får ut av det heller. Det som er å anbefale, er at du f.ex laster ned en fil via ftp fra ftp.uio.no. Og regner det om fra Kbps til Kbit/Mbit. Om du tror det svaret du får ut av ITavisen sitt speedometer er riktig, har du blitt grundig lurt... Om du absolutt MÅ bruke speedometer, bruk hw.no sitt. Det er hvertfall i nærheten av riktig... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 http://www.speedtest.net er bra trur jeg da.. burde prøve ut.. kan bruke servere i hele verden i norge står den i oslo.. Siter x:97 Toyota Celica t20 1.8 x:98 Toyota Avesis 1.8 x:99 BMW 320ci E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Funker greit den:angelsmili: Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 er så genialt de som "bytter" isp fordi den ene isp'n har ustabil hastighet o.l! 99 prosent av alle ISP'er leverer via samme kabel som alle andre.. sååååh... samma møkka uansett hvem man velger! dog, for høy hastighet vil føre til ustabilitet bor du under 1000m unna sentral med 0.6 kabel bør hastighet kunne max'es på ca 18mbit .. da med targetsnr på 8 DB og fast ping med adsl2 :P ellers blir det jall med en gang Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Nå er ikke det regnestykket der helt korrekt. Hvilken hastighet man får er avhengig av mer enn bare avstand og kabel. Eksempel: Hos mamma syncer jeg på 21 Mbit, med 6dB. Det er på 1800 meter med 0.6 Her syncer jeg på 23,5, med 10dB. Det er på 666 meter med 0.4. Det er ingen fasit på hvilken hastighet man får. Linjeavstand, kabeltykkelse, hvor mange trinn det er mellom sentral og deg, og om du har lang inntakskabel til huset, om den går via bakke eller luft.. Mange faktorer. Dette er noe ikke en ISP finner ut før ETTER denne ISP'en har levert linje til deg. Det er desverre jævlig mye råtne linjer ute og går i Norge... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Nå er ikke det regnestykket der helt korrekt. Hvilken hastighet man får er avhengig av mer enn bare avstand og kabel.Eksempel: Hos mamma syncer jeg på 21 Mbit, med 6dB. Det er på 1800 meter med 0.6 Her syncer jeg på 23,5, med 10dB. Det er på 666 meter med 0.4. Det er ingen fasit på hvilken hastighet man får. Linjeavstand, kabeltykkelse, hvor mange trinn det er mellom sentral og deg, og om du har lang inntakskabel til huset, om den går via bakke eller luft.. Mange faktorer. Dette er noe ikke en ISP finner ut før ETTER denne ISP'en har levert linje til deg. Det er desverre jævlig mye råtne linjer ute og går i Norge... slik som situasjonen er her i hed/opp så er mye av nettet lagt ned fra begynnelsen på 20 åra og opper til d.dato .. så regne stykket er ikke helt på bærtur .. men som du sier, linjene i norge er på bærtur, absolutt ikke beregna for bredbånd av noe slag! Eksemplet under er tatt fra ei linje på 1162meter på 0.6 kabel samt 2 trinn og 26m inntak. dette er dog luftlinje! CRAPPY linjer i norge! FTTH!!!! (Fiber to the Home) det som blir greia etterhvert i norge nå! Downstream Rate...................(ATU-C) 4096.0 kbps Max Attainable Rate....(ATU-C) 7488.0 kbps Signal-to-Noise Ratio..(ATU-R) 7.5 dB Attenuation............(ATU-R) 17.0 dB Output Power...........(ATU-C) 14.7 dBm Upstream Rate...................(ATU-R) 896.0 kbps Max Attainable Rate....(ATU-R) 1136.0 kbps Signal-to-Noise Ratio..(ATU-C) 8.0 dB Attenuation............(ATU-C) 6.0 dB Output Power...........(ATU-R) 12.7 dBm Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Hvis du tror linjen er dårlig så må du prøve å kontakte kundeservice. Da finner du fort ut at det er mere enn linjen som er dårlig... Se bare på dette... Start nederst og les :O) Er det rart man kan bli forbannet noen ganger? " -----Original Message----- From: Telenor Kundeservice Sent: 7. november 2007 12:07:44 To: TKS Telenor Klager 1 (Telenor i Norge) Subject: Re: FW: SV: SV: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! I ditt tilfelle er det ikke nødvendig med 360. Du klarer deg med 1 lisens og denne følger med abonnementet ditt. Du kan logge deg inn på http://www.online.no og logge deg inn på abonnements sidene dine der og laste ned programmet. -- Med vennlig hilsen, Frode Johanson Kundeansvarlig Telenor Kundeservice Svarer du på denne e-posten, ber vi deg om å ikke endre noe av innholdet slik at saksgangen bevares i sin helhet. Original Message Follows: ------------------------ Videresender svar fra kunde.T513913 -----Original Message----- From: TKS Produktspørsmål (Telenor i Norge) Sent: 6. november 2007 08:35:53 To: TKS Telenor Klager 1 (Telenor i Norge) Subject: FW: SV: SV: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Denne e-post er videresendt for at din avdeling skal se på saken. Husk å sende svar direkte til kunden og unngå å benytte 'svar'-knappen på denne e-posten. Svar sendes til: -----Original Message----- From: Frode Sent: 5. november 2007 09:17:27 To: TKS Produktspørsmål (Telenor i Norge) Subject: SV: SV: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei Ok, men da har jeg 2 spørsmål. Jeg har lenge betalt for 4000/400, hvorfor sa dere ikke ifra da? Det vil si jeg har betalt ekstra i lang tid for noe dere ikke har levert. Da kan vel dere trekke ifra det jeg har betalt for å få 4000 den siste tiden. Jeg har også en trådløs sender som er levert og montert av dere som ikke fungerer som den skal som forklart i tidligere i denne mailen. Hvis dere ikke ønsker å sende meg en ny kan jeg kjøpe en ny så får dere heller gi ett par mnd gratis istede for å veie opp? Mvh Frode -----Opprinnelig melding----- Fra: TKS.Produktsporsmal@telenor.com [mailto:TKS.Produktsporsmal@telenor.com] Sendt: 5. november 2007 08:31 Til: Frode Emne: RE: SV: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei. Takk for din henvendelse. På grunn av stor pågang inn til Kundeservice så har vi dessverre ikke klart å overholde svarfristen vår, dette beklager vi. Din bestilling på Online ADSL Turbo ble annullert i våre systemer 14.09.07. Grunnen til dette er at din linje ikke tåler den hastigheten dette produktet skal levere av tekniske årsaker. Den høyeste hastigheten du kan ha er 2000 kbps. Jeg har pga dette endret ditt abonnement til Online ADSL Basis med denne hastigheten. Månedsbeløpet på dette abonnementet er kr 349,- + kr 60,- for linjeleie. Totalt blir det kr 409,- pr måned. Vi beklager på det sterkeste at du ikke har fått beskjed om dette ved en tidligere henvendelse. Ved svar på denne e-posten vennligst oppgi referansenummer 01B-3NPI07 Vennlig hilsen Therese Wullum Telenor kundeservice PS! På våre nettsider, telenor.no/privat, kan du bestille og avbestille tjenester, sjekke hvor mye du har ringt for, se fakturaer og få oversikt over ditt kundeforhold. -----Original Message----- From: Frode Sent: 2. november 2007 07:40:00 To: TKS 05000 onlinekonto (Kundeservice) Subject: SV: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei Det er merkelig ar først så får jeg beskjed om 09.10, etter spørsmål om hva som skjer så får jeg beskjed om at dette skal skje dagen etter 24.10. Sist fikk jeg beskjed om at det var omkoblet, men nå sier du 9.11?. Utstyret mitt er: Thomson Speedtouch 546T/T2 og Planet WAP-4033. Saken er ganske enkel da. Utstyret dere har montert hos meg fungere ikke bra nok for meg som skal benytte hjemmekontor over nett hjemme. At jeg får høyere hastighet vil ikke fjerne problemene med at signalene går fra null till topp hele tiden. Hvis dere ikke ønsker å bytte til noe som fungere så får jeg heller bestille fra en annen leverandør så jeg kan få jobbet normalt uten å skrive med mange sekunder forsinkelser. Og for siste gang så flyttet jeg hele utstyret rundt i hele huset i går uten noen som helst forandring på signalene. Mvh Frode -----Opprinnelig melding----- Fra: Telenor Kundeservice [mailto:05000@online.no] Sendt: 1. november 2007 23:47 Til: Frode Emne: Re: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Hva har du av modem og ruter ? Jeg har sjekket ordresystemet og den står med en oppkoblingsdat for Turbo på 09.11.07. Det er vanlig at den tiden settes fram dersom modemet er av en eldre type og må byttes eller om det må montør for å koble om i sentralen. Håper det ovennevnte hjelper deg. I motsatt fall, ta gjerne kontakt igjen ved å svare på denne e-posten. Husk at du også kan finne løsningsforslag og annen nyttig info på http://www.online.no/hjelp Har du Online Adsl så anbefales det at du benytter Online Start. For nedlasting og informasjon: http://www.online.no/kundeservice/veiledninger/adsl/adsl-online-start-info.html?cid=P-M-001-EDM-01 -- Med vennlig hilsen, Martin Svendsen Kundeansvarlig Telenor Kundeservice Svarer du på denne e-posten, ber vi deg om å ikke endre noe av innholdet slik at saksgangen bevares i sin helhet. Original Message Follows: ------------------------ -----Original Message----- From: Frode Sent: 31. oktober 2007 21:57:31 To: TKS Produktspørsmål (Telenor i Norge) Subject: RE: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei Hvis jeg går inn på min side så står det følgende: Din ADSL-hastighet er 4000/400 kbit. Rart denne siden ikke oppdaterer seg med ny informasjon? Nå har jeg prøvd dinside og ftp adressen du viste til i mailen under. Snitt jeg oppnår er rundt 210-280. Har i perioder før opplevd å ligge på 370-440 som er normalt. Opp ligger jeg rundt der jeg skal. Som tidligere sagt så har jeg prøvd å flytte, og koble ut alt annet utstyr uten hell. Nå har jeg 3 bærbare pcer i huset. 1 stk dell med Vista og 2 stk Zepto med XP. Alle disse oppfører seg likt med signalstyrke som varierer. Har det ikke vært for at naboen monterte samme utstyr og hadde samme problem som meg så hadde jeg muligens kunne tenkt at støy kunne være feilen. Trådløs senderen er av typen Planet 4033. Siden naboen klaget og fikk ny forsvant problemet. Har snakket med flere forhandlere som påstår disse boksene ikke holder mål. Kan nevne at rekkvevidden på denne er maks 10 meter i huset, men jeg tar inn naboen sitt hus som ligger 60 meter unna uten at deres signal går opp og ned. Hvis dere mener fortatt det er jeg som har problemet bør jeg heller prøve med annen leverandør. Siden dere sier at jeg skal ha Turbo etter å ha slått av å på modem nå. Er modemet ikke rett heller da siden det ikke forandrer seg no? slått av og på hver eneste dag uten at det blir noen forandring. Før så var jeg ikke så opptatt med internett, men nå bruker jeg trådløst kontor og det suger når signalene går opp og ned. Blir flere sekunder forsinkelse på skrivingen når signalene går "utenfor området" Håper på at dere tar en avgjørelse nå siden jeg ikke orker å rote mere for å få orden på dette. Til opplysning så er utstyret montert og koblet opp av dere. Mvh Frode _____ From: TKS.Produktsporsmal@telenor.com [mailto:TKS.Produktsporsmal@telenor.com] Sent: Tue 30/10/2007 14:14 To: Frode Subject: FW: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE -----Original Message----- From: Telenor Kundeservice Sent: 30. oktober 2007 08:13:14 To: TKS Produktspørsmål (Telenor i Norge) Subject: Re: FW: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Dersom du mener du ikke oppnår den hastigheten vi skal levere til deg, bør du ta en test på dette ved å laste ned en fil ved hjelp av et FTP program. Hastighetstester på nettet (itavisen, dinside, etc) vil ikke gi deg et reelt resultat. Kun en pekepinn. Nettlesere som Internet Explorer har for eksempel i blant problemer med å kjøre Java Applets eller Javascript på korrekt måte. Derfor kan det være at måling med nedlastning av et bilde blir feil. Man bør i tillegg teste en nedlastning fra FTP for å konstatere at det gir samme resultat. Når det er sagt så er det jo i tillegg mye på maskinen som kan være årsaken til dårlig hastighet. Anbefaler at du gjør noen grundige sjekker, og dokumenterer hastighetene du har med dato og tidspunkt for å se om det er forskjell i høytrafikk-perioder kontra lav-trafikk-perioder, og deretter kontakter oss igjen. Hvor høy effektiv hastighet er det vanlig å oppnå? 1500/300 Kbps --> ca. 180 - 190 KB/sek 2500/350 Kbps --> ca. 305 - 315 KB/sek 4000/400 Kbps --> ca. 490 - 510 KB/sek 6000/500 Kbps --> ca. 760 - 780 KB/sek 12000/650 Kbps --> ca. 1,1-1,3 MB/sek 16000/700 Kpbs --> ca. 1,5-1,7 MB/sek For å måle hastigheten du har kan du f.eks. laste ned en fil fra http://files.online.no. Den hastigheten du da får opp, målt i kBps, skal ganges med 8, for å få den reelle hastigheten. Det er viktig at du kobler fra eventuell ruter som er koblet til ADSL modemet for å eliminere den som feilkilde. Det frenkommer ikke av e-posten hva slags trådløs router du har. Men om signalet er veldig varierende høres det unektelig ut som om det er en forstyrrende kilde. Små flyttinger av den trådløse routeren din kan kanskje løse dette problemet. Skjønner at du har forsøkt mye av dette fra før. -- Med vennlig hilsen, Frode Johanson Kundeansvarlig Telenor Kundeservice Svarer du på denne e-posten, ber vi deg om å ikke endre noe av innholdet slik at saksgangen bevares i sin helhet. Original Message Follows: ------------------------ -----Original Message----- From: Frode Sent: 26. oktober 2007 14:57:44 To: TKS Produktspørsmål (Telenor i Norge) Subject: RE: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - 01B-3RD6RE Hei Prøvd dette i flere dager nå uten hell. På abn siden min står det fortsatt 4000/400 og når jeg måler hastighet så varierer farten mellom 2500 og 3600kb. En annen ting som jeg har slitt med hele tiden er problemer med ustabile signal. Dette har vært siden jeg fikk dette montert. Om pc'en er 1 meter unna har ikke noe å si. Snakket med noen naboer om dette og de hadde det lik før de fikk byttet ut utstyret etter prøving og feil. De hadde samme som meg så mulig jeg må bytte til annet også for å få bort signalene som går opp og ned mellom null dekkning og svært god hele tiden. Har flere bærbare pc'er av flere produsenter og typer og alle har samme så det er uten tvil utstyret dere leverte som må være ett problem med. Har også prøvd flere oppsett og kanaler siden jeg fikk tips om at det kunne være noen forstyrelser. Prøvd dette + trekke ut alt av el.utstyr i hele huset uten forandring. Så problemet er 2 delt. Utstyret funker dårlig og fortsatt ingen forandring på abm mitt. Bindingstiden er vel ute så valget mitt kan være å tegne nytt hos en annen leverandør eller dere kan skifte ut til noe som fungerer bedre. Bindingstid kan jeg godt bli med på, men ikke betale for nytt utstyr. Da kan jeg heller tegne nytt hos en annen leverandør og få dette der. Mvh Frode _____ From: TKS.Produktsporsmal@telenor.com [mailto:TKS.Produktsporsmal@telenor.com] Sent: Wed 24/10/2007 10:08 To: Frode Subject: RE: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - Hei. Takk for din henvendelse. Vi har registrert at ditt abonnement skal endres til Online ADSL Turbo med virkning fra 24.10.2007. Du må slå ditt modem av og på for at hastigheten skal endres. Ved svar på denne e-posten vennligst oppgi referansenummer 01B-3RD6RE. Ha en fin dag! Vennlig hilsen Inger Lise Johnsen Kundeansvarlig Telenor kundeservice PS! På våre nettsider, telenor.no/privat, kan du bestille og avbestille tjenester, sjekke hvor mye du har ringt for, se fakturaer og få oversikt over ditt kundeforhold. -----Original Message----- From: Sent: 22. oktober 2007 19:51:52 To: TKS 05000 (Kundeservice) Subject: Melding fra Mitt telefonabonnement - Internett - Sporsmal om bestilling - Kundestatus: default Dette er en automatisk bekreftelse. Vi har mottatt din henvendelse til Telenor Kundeservice. Henvendelsen vil bli besvart i henhold til gjeldende behandlingstider. Spørsmål: Hei Jeg bestillte online turbo og fikk bekreftelse med forventet levering 9/10. Er det noe galt med bestillingen eller kan ting bli så forsinket? " Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spk Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 sier bare !go fiber! minste hastighet er 10mb opp og 10mb ned. maks er 50mb opp og ned. (som kan bestilles nå) da får man det man bestiller også. istedet for sånn adsl tull. I og med at fiber kabelen har enorm kapasitet. I Sverige kjører de oppi hastigheter som 1TB. helt ekstreme greier. Siter 00 Nissan Primera 2.0 SRI 93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker), 86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Fiber er VELDIG geografisk begrenset da. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 sier bare !go fiber! minste hastighet er 10mb opp og 10mb ned. maks er 50mb opp og ned. (som kan bestilles nå) da får man det man bestiller også. istedet for sånn adsl tull. I og med at fiber kabelen har enorm kapasitet. I Sverige kjører de oppi hastigheter som 1TB. helt ekstreme greier. Kommer utrolig ann på hvor du bor i verden gitt!! firmaet jeg jobber for kan levere 0.5mbps fiber (ja, er faktisk firmaer som bestiller dette.. utrolig nok) .. og vi kan levere så mye fiberen tåler, std fiber tåler stortsett rundt 100mbps.. da klarer skjelden pc'n og henge med uansett.. og som det sies her, fiber er veldig avhengig av geografien og utbyggningen.. kan fort bli dyrt og grave og blåse 2km med fiber til ETT enkelt hus :P Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spk Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Hum. ja stemmer helt sikkert det. når dem bygde ut fibernettet her hadde dem dør til dør aksjon først. for og sjekke interressen. Hvis 50% eller mer ville ha fiber ble det utbygd. det er forøvrig levert av http://www.larvikfiber.no/ Siter 00 Nissan Primera 2.0 SRI 93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker), 86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.