AndreasK Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Hei. I det siste har jeg slitt noe j**** med et stort problem. Låsen og dørene nekter å åpne seg hver morgen det er kaldt. Bilen står ikke i garage men jeg bruker overtrekk. Har smørt låsene og dører med låseolje. Har smørt alle lister regelmessig med silikon. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan koble ut DEFA alarmen, få sentrallåsen til å funke og få opp dørene når bilen er låst opp? Har også brukt låsespray, men fungerer dårlig. Har ikke så mye penger å rutte med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Mye fukt inne i bilen eller? Vann under teppene etc? Prøv låseolje og drit i overtrekket blir bare fuktig under der allikevel Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 La bilen stå inne ett døgn hvor det er varmt så er jeg nesten sikker på at problemet er løst hvis ikke det er fukt inne i bilen. Har akkurat hatt problemer med det samme. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 VW??? Audi???? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hei. I det siste har jeg slitt noe j**** med et stort problem. Låsen og dørene nekter å åpne seg hver morgen det er kaldt. Bilen står ikke i garage men jeg bruker overtrekk. Har smørt låsene og dører med låseolje. Har smørt alle lister regelmessig med silikon. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan koble ut DEFA alarmen, få sentrallåsen til å funke og få opp dørene når bilen er låst opp? Har også brukt låsespray, men fungerer dårlig. Har ikke så mye penger å rutte med.. hadde hjelpa stort å vite åssen type bil og modell samt litt info.....vi er jo faen ikke noen spåmenn Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hvis du har mulighet til å dra med deg en skjøteledning og en hårføner/varmepistol ut til bilen, så gjør det. Tørk alle listene, skikkelig. Så leter du frem en boks med Vannfri Vaselin, de gule boksene du får kjøpt på butikken. Smør dette på alle listene.. Hvis du er plaget med at låsene fryser; Drit i alt som heter låseolje osv, denne binder bare til seg vann og dritt, så fryser det etter en stund uansett. Ta av låsekassen/dørhåndtaket og gjør det rent. Så smører du inn en god mengde med grafittfett, eller vaselin som en nødløsning. Hvis det nå fryser så er det så kaldt at du bare skal holde deg hjemme.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Kjempetips B.T.i :D Bilen er en galant G7, 1.8 SOCH.. har det egentlig noen betydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg