aurstad Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Jeg skal hjelpe en kompis med å installere bilstereo siden han var ganske grønn på det punktet. Tingen er at han har en 94 BMW 316, en biltype som er ganske ukjent for min del. Hva er enkleste rute for å legge opp strøm? Batteriet er jo på høyre side av motorrommet, finnes det noen hull ifra før jeg kan føre kabelen igjennom eller må vi finne fram boremaskinen? Tenkte å montere jordingskabelen på en av skruene på bagasjelokk-låsen (ikke i selve lokket selvsagt, men i "øret" som den låser fast til). Er det en grei plass for jording? Ellers noen tips for montering av bilstereo i BMW 316? Hva med 6x9"? Må man skjære ut noe i hatthylla for å få tilgang der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Jeg skal hjelpe en kompis med å installere bilstereo siden han var ganske grønn på det punktet. Tingen er at han har en 94 BMW 316, en biltype som er ganske ukjent for min del. Hva er enkleste rute for å legge opp strøm? Batteriet er jo på høyre side av motorrommet, finnes det noen hull ifra før jeg kan føre kabelen igjennom eller må vi finne fram boremaskinen? Tenkte å montere jordingskabelen på en av skruene på bagasjelokk-låsen (ikke i selve lokket selvsagt, men i "øret" som den låser fast til). Er det en grei plass for jording? Ellers noen tips for montering av bilstereo i BMW 316? Hva med 6x9"? Må man skjære ut noe i hatthylla for å få tilgang der? Det er et hull under battrikassa og rett inn i coupen under hanskerommet og så er det bare å legge den bak og phono og remote kabelen på andre siden og inn i spilleren. En fordel er å trekke med høytaler kabler frem når du først trekker de andre kablene bak for å slippe dobbel jobb.. Du får kjøpt over ganger til en hundrings fra 4" som er org og til 6x9, men ville heller satset på et bra komponentsett foran og så brukt det litt før du setter noe i de bak i det hele tatt.. Mine råd ihvertfall :) morten Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg