ollis89 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Har kjøpt meg et ekstra batteri som skal i bak i bimmern når jeg setter igang å bygge anlegg, men lurer litt på hvordan det skal kobles? det skal kobles rett på det originale batteriet for det er bak i bagasjen det og. Takker for svar! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 strekk en kabel fra + til +. holdt enge med 4awg for min del. og jorde i kaross på begge batteriene. så bruker man heller litt større strømkabel ut til komponenter om nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollis89 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Takk for svar! :D var sånn jeg trodde jeg skulle gjøre det, men turte liksom ikke.. er jo ENDEL strøm som faktisk er ute å går, og er litt kjipt å blitselig sitte med batterisyre i hele trynet:P kjempetakk til deg Sindre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 er nå i alle fall sånn jeg skal kople deT:) skal ikke bruke skillerele elr no, fins også en del tråder om det på BF. kanskje du finner noe nyttig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 er nå i alle fall sånn jeg skal kople deT:) skal ikke bruke skillerele elr no, fins også en del tråder om det på BF. kanskje du finner noe nyttig:) Skille rele skal ikke brukes om det er syre og syre batteri nei! men på kinetik batteri kjøpte jeg meg en hovedstrøm bryter (pga jeg hadde syrebattei som jeg skulle ha i tilegg pga at batterie ble for stort i batterikassa. i stede for isolator, eller enda et kinetik,hovedbryter kosta meg 40kr, dessuten tar ikke batteri skade, bortsett fra når bilen ikke er igang, så lenge den er igang går det fint. bare når den er avslått at batteriene motarbeider hverandre, og lader hverandre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Skille rele skal ikke brukes om det er syre og syre batteri nei! men på kinetik batteri kjøpte jeg meg en hovedstrøm bryter (pga jeg hadde syrebattei som jeg skulle ha i tilegg pga at batterie ble for stort i batterikassa. i stede for isolator, eller enda et kinetik,hovedbryter kosta meg 40kr, dessuten tar ikke batteri skade, bortsett fra når bilen ikke er igang, så lenge den er igang går det fint. bare når den er avslått at batteriene motarbeider hverandre, og lader hverandre ut. Bra innspill! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Tar ibruk denne tråden.. Jeg har et Exide TechTronic2 batteri i bilen min. Tenkte å sette et Kinetik baki neste år. Kinetik HC800 står på lista. Bilen har 2 forsterkere, en til subbene, og en til frontsettet. Subbene mates av en Lanzar OPTI 2000D(endel watt..), mens frontene får mat ifra en Rockford T4004 (4x25watt). Problemet nå er at når jeg drar på litt(mye..) så faller spenninga ned til 10v, og det er jo ikke bra for forsterkern, så en går i protect. Er dette en god løsning på dette problemet? Kabelen ifra motorromet og inn til forsterkeren er 0AWG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollis89 Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 ... bare når den er avslått at batteriene motarbeider hverandre, og lader hverandre ut. Så når bilen ikke er på, men batteriene er koblet sammen pluss på pluss og minus på minus så lader de hverandre ut?:oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 hvilken type batteri er det da? er begge batteriene syrebatteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollis89 Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 det ene er syre, det andre er et stinger spv35.. noe sånn som dry cell? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 om ikke begge batteriene er lik, altså syre og syre, eller omvendt så vil de motarbeide hverandre så lenge bilen står AVSLÅTT! så lenge bilen er igang får det fint. kjøp deg en hovedstrøm bryter, som forøvrig har samme prinsipp som en helt vanlig bryter om du skulle misforstå. så etter du har starta opp bilen, er det bare å slå på batteriet. om du ser på prosjekter og på prosjekt tråden min, finner du bilde av den brytern, kjøpte min på biltema, betalte 40kr, en batteri islolator " som forøvrig blir anbefalt er ikke verd pengene" koster 1700,- for denne, prisen kan selfølgelig variere fra plass til plass. så om du ikke ønsker isolator eller den brytern kan du alltids kjøpe deg enda et batteri av samme sort, håper du forstår hva jeg mener. og når du kobler batteriet slik vil/skal det være samme spenninga på begge batteriene ( rett meg om jeg tar feil noen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.