klovnster Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Heisann. Driver å bygger bittelitt stereo i bilen (96 color Consept) og lurer på om folk har no triks til hvordan jeg kan få høytalerkabler ut i døra? Prøvde meg på å borre litt i den pluggen som er der, men der er det ikke plass (skal ha 2 * 2*5mm2 kabler). Noen her som har no forslag? :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 jeg må bare spørre deg. hvordan har du laget til høytalere i døra? er det bare color consept som har det? fordi jeg har to elendige høytalere i dashbordet, og sitter å fundere på hvordan jeg skal klare å få plass til noen større høytalere i dashbordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 er vel color consept og comfort versjonene som har de i døra.. hvis ikke kan man alltids lage noe eget i glassfiber i dørene? evt kjøpe nye "lommer" fra http://www.transmedia.no :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 ok! ser ikke ut som om de hadde til polo der. men hvor store høytalere kan jeg ha i dashbordet på en vanlig polo da? har tatt av nettingen til høytalerene, og det ser ikke ut som om det er veldig stor plass der. tipper du har litt peiling, så jeg kliner til. Har en 4 kanals forsterker. Jeg har trekt en kabel bak til denne. kabelen er 3.5 mm mener jeg! har hørt at jo større strømkabelen er, dess bedre blir forsterkeren. stemmer dette, eller holder det med 3.5 mm? mener han i butikken sa at 3.5 mm var nok,. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 3,5? hvor mange mm2 er den? har litt peiling ja.. hehe.. hvor stor strømkabel du trenger kommer helt ann på hvor mye som skal igjennom den kablen.. har du en enkel 4 kanaler, så trenger du ikke svære greiene.. men jeg som driver med dB drag har 4 50mm2 og 2 30mm2 kabler.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=3055123.17070&pid=113 der er til polo.. bare å søke på siden, så kommer flere opp :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 35mm2 mente jeg vel! :) hehe! takk for hjelpen! bestilte meg noen lommer nå! håper det ikke byr på de aller største problemene når jeg skal montere dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 tror nok det skal gå bra :) hvordan anlegg skal du ha i bilen? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 tenkte faktisk på 4 stk. 6,5" fremme. altså kjøpe en lomme med plass til to i hver! Så kjører jeg dem på cd-spilleren. Har en ikke så veldig bra 4 kanals Mosfet forsterker og to 6x9" Pioneer høytalere bak. tenkte har en 10" rørsub baki, men den er elendig, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en 12"kasse snarest! Db drag? da har du vel en god del strøm i bagasjen regner jeg med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 kun strøm forran jeg :) regler og slikt.. men har et SKIKKELIG batteri forran :) min mening om ditt anlegg.. ikke VURDER å kjøre høytalere på spillern, det blir ALDRI bra.. kjøp deg heller en kurrant forsterker å drive de med, det blir alltid mye bedre.. 6*9 bak har heller ingen funksjon.. bedre å ordne med god lyd forran der du sitter :) så fylle på lydbildet med en sub og skikkelig forsterker til den :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Så du mener jeg bør ha en helt grei forsterker til høytalerene fremme, og så ha en eventuelt monoblokk til en god sub bak? DVS 2 forsterkere? Da trenger jeg vel kjøling etc. til forsterkerene, gjør jeg ikke? kan jeg koble begge forsterkerene på samme batteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 trenger ikke nødvendigvis kjøling? kun hvis det blir varmt.. og ja, så lenge du ikke skal ha noen konkurranse bil går det fint å kjøre to amper på ett batteri.. jeg kjører tre på ett batteri nå ;) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 trenger ikke nødvendigvis kjøling? kun hvis det blir varmt.. og ja, så lenge du ikke skal ha noen konkurranse bil går det fint å kjøre to amper på ett batteri.. jeg kjører tre på ett batteri nå ;) ok! men hvordan er det da med deling av signalkabelen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 enten handler du deg en spiller med flere signalinnganger, eller så splitter du signalet med et y-ledd.. vil anbefale å bytte spiller :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 kun strøm forran jeg :) regler og slikt.. men har et SKIKKELIG batteri forran :) min mening om ditt anlegg.. ikke VURDER å kjøre høytalere på spillern, det blir ALDRI bra.. kjøp deg heller en kurrant forsterker å drive de med, det blir alltid mye bedre.. 6*9 bak har heller ingen funksjon.. bedre å ordne med god lyd forran der du sitter :) så fylle på lydbildet med en sub og skikkelig forsterker til den :) Har du syk nok spiller, funker det greit nok fram til du får skaffet bra nok forsterker :) JVC KD-SHX851, for eksempel.. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg