KimAndre Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hei Skal bytte forgasser i min bil for litt mer sprut i motoren. Lurer på hvilken forgasser det er som passer på mitt b230k innsug? Takker for alle svar ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Spørs nok om du finner noen.. Det er nytt innsug med tilhørende gassere du trenger. Og,noe som du virkelig bør vurdere for mer krutt er å porte toppen... de 8V'ene er ikke guds gave til kruttfanatikerene. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Det er skrevet mange hyllemeter om Solex Cisac (og oldemora hans) her på forumet. Flere hevder at en Weber 36DCD kan monteres, men ikke uten å modifisere forgasserfoten. Vil tro at Motor Italia Svenska AB (MISAB) har mange opplysninger på sin hjemmeside (http://www.misab.se) om de forskjellige 2-ports fallforgasserne til Weber. Jeg fant blant annet denne figuren som viser fotpakningen med mål og det hele for DCD: Mens Weber DMTR m.fl. har fotpakning med følgende mål: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Fant også dette: Ersätter SOLEX 34/34 Z11 (SICAC) med Weber 34DRTM (skrivefeil?) förgasarsats. Sats med adaptrar till original luftfilter mm og denne: Ersätter Pierburg 34/34 2B5 och 2B7 med Weber 34DMTR förgasarsats. Sats med adaptrar till original luftfilter mm Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 I stand corrected. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 går fint og montere en 32/36. må som sakt file litt i hullene på forgasseren. og så må du sikkert mekke litt for og få gass wiren til og passe. husker ikke helt åssen den ser ut på K motoren orginalt Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 går fint og montere en 32/36. må som sakt file litt i hullene på forgasseren. og så må du sikkert mekke litt for og få gass wiren til og passe. husker ikke helt åssen den ser ut på K motoren orginalt Gode gamle KG-trimning foretrakk alltid 36DCD framfor 32/36DCD. Men det er vel uansett samme forgasserfot på disse, så begge passer like bra/like dårlig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 mulig den er litt bedre ja. på misab mente de at den var større og at det kunne bli trangt mellom filter og panser men det vet jeg ikke helt. foten passer ganske greit. er vel ett parr mm i vert hull som må vekk Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.