g60MT Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Hei..! Fikk verdi 460 da jeg fulgte guiden for hvordan finne ladetrykket.. Det er jo naturlig at dette øker med turtallet? En annen ting jeg lurer på: Det er jo vanlig å måle trykk i bar, men på MFA-en kommer trykket i en annen verdi? Riktig? Og brukes det forskjellige verdier på forskjellige biler? F.eks. US vs. EU? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) Så da fikk jeg ladetrykket i EURO-verdi, right? Og det vil si at det var fryktelig lavt... Gjelder denne 'tabellen' når bilen går på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 du må jo gi gass såklart så du får ladetrykk vil eg tippe Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Dra den til rødlinja i 3 gir, se hva tall du får da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Jepp, det skal jeg gjøre.. ;) Men var det ikke en tabell over hvilke tall du burde ha på tomgang også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.